NLA Høgskolen

Ny visuell profil til NLA Høgskolen

Del

I dag lanserer NLA Høgskolen sin nye logo og visuelle uttrykk som vil bli formidlet gjennom fargevalg, organiske element som natur eller treverk, og foto- og filmproduksjoner av egne studenter.

Det er det bergensbaserte designbyrået Haltenbanken som har utarbeidet NLAs nye logo og merkehierarki.

Den nye logoen til NLA Høgskolen har et tydelig og moderne formspråk som består av et symbol hvor NLA er plassert inn i en ramme, og med navnet til høgskolen til høyre for symbolet. Symbolet skal visualisere, og fremstå, som et solid kvalitetsstempel som viser tyngden til NLA som utdanningsinstitusjon. NLA skal gi deg som student de trygge og forutsigbare rammene for din utdanning. Rammen i logoen har samtidig et åpent rom, som kan illustrere et mulighetsrom. Her er det en åpen plass som du som student eller ansatt kan fylle – og hvor du kan utvikle ditt potensiale.

Grønnfargen har fulgt NLA siden oppstarten som høgskole og blir også tatt med videre. Bærekraft står sentralt i høgskolens strategi, og dette vil også være synlig i NLAs visuelle uttrykk gjennom fargevalg, organiske element som natur eller treverk, og i ulike fysiske produksjoner.

I forbindelse med lansering av ny profil til NLA er det produsert en bærekraftig kleskolleksjon i samarbeid med Chosen, og ti prosent av salget fra kolleksjonen går uavkortet til prosjektet «Like Mye Verdt»

 

Nøkkelord

Kontakter

Turid.vevatne@nla.no
Hildegunn.bernsen@nla.no
Simen.sovik@nla.no
Jo.stevenson@nla.no

Bilder

Lenker

Om NLA Høgskolen

NLA Høgskolen
NLA Høgskolen
Pb 74 Sandviken
5812 Bergen

55 54 07 00http://www.nla.no

NLA Høgskolen tilbyr en verdibasert utdanning – for alle. NLAs motto er: fordi noen trenger deg, og det viser til at du, både i studietiden og i arbeidslivet, kan bety en viktig forskjell i andre menneskers liv. Høgskolen ønsker å invitere til et kreativt og godt læringsfellesskap, motivere deg til kritisk tenkning og utfordre til et aktivt engasjement for medmennesker og samfunn, både lokalt, nasjonalt og globalt. Gjennom et oppdatert visuelt uttrykk ønsker NLA å formidle høgskolens verdier og identitet, og det visuelle har en viktig rolle i høgskolens kommunikasjon.