FretexFretex

Ny utstilling på Galleri Vox i Bergen

Utstillingen består av arbeider av 13 kunstnere fra Galleri Vox sitt lokale nettverk innen kunst og psykisk helse.
Utstilling Galleri Vox

"Alt hva jeg rommer" - en juryert utstilling

Galleri Vox inviterer til en juryert temautstilling som favner et vidt spekter av teknikker og utrykk, som grafikk – tegning – maleri – skulptur - keramikk og broderi. "Alt hva jeg rommer" er blitt en åpen og inkluderende utstilling, og speiler på denne måten Galleri VOX sin grunnholdning.

- Når noen deler hva de rommer, vil vi andre ofte finne noe gjenkjennelig i møte med det. Et kunstverk kan derfor bli noe vi kan speile oss i, slik at vi på et vis føler oss sett. Dette igjen kan gjøre det lettere å dele noe av det vi selv kanskje brenner inne med, sier Bjørn Hølbakken, medlem av Galleri VOX

I anledning utstillingen har medlemmer av fellesatelieret til Galleri VOX gått sammen om å lage en plakat, som består av originale opptrykk – alle unike eksemplarer – utført i linotrykk. Den er trykket opp i et begrenset antall eksemplarer og vil være for salg under utstillingsperioden.

Om Galleri Vox

Galleri VOX er en arbeidsplass for kunstnere og kreative personer med psykiske helseutfordringer. Atelieret består av keramikkverksted og flere arbeidsrom for maling, tegning, tekstil, data og skulptur.

Utstillingsperiode: 11. september - 27. september 2020

Åpningstider: torsdager 14-18, fredag, lørdag og søndag 12-16, eller etter avtale.

Utstilling Galleri Vox
Plakat fra utstillingen "Alt hva jeg rommer".