Ny utgave av Volkswagen e-up! med lenger rekkevidde – til gunstig pris!

Volkswagen gjør elektrisk mobilitet tilgjengelig for alle med nye e-up!. Batterikapasiteten er økt med over 70%, til opptil 258 km (WTLP). Med priser fra kr. 179.900 åpner Volkswagen for bestilling senere i høst. Leveringene starter i januar 2020.
Nye Volkswagen e-up! med lenger rekkevidde.
  • Verdenspremiere på bilutstillingen i Frankfurt (IAA)
  • Ideell pendler- og bybil: Kapasiteten til batteriet er økt, nå blir rekkevidden opptil 260 km (WLTP).
  • Miljøvennlig og økonomisk: Norske priser fra kr. 179.900 (eks. frakt- og leveringsomkostninger).

- Siden introduksjonen av Volkswagen e-up! i 2013 har over 9000 norske kunder kjøpt vår minste elbil. Vi er glade for å lansere en fornyet versjon av e-up! med enda lenger rekkevidde, opptil 258 km, og til en attraktiv pris, sier Harald Edvardsen-Eibak, direktør Volkswagen. Vi åpner for bestilling i høst og leveringen starter fra januar 2020.

Tross kompakte dimensjoner, er e-up! en fullverdig fireseter. Den tilbyr smart mobilitet med nullutslipp, velegnet for både firma og private, spesielt når rekkevidden i reelle kjøresituasjoner nå er opptil 258 km (WLTP).

Grunnen til den økte rekkevidden er nye battericeller med betydelig høyere energitetthet. Energikapasiteten er økt fra 18,7 kWh til 32,3 kWh, en økning på 72,7%. Forventet effektforbruk er 12,7 kWh/ 100 km.

Batteriet kan hurtiglades, for eksempel mens du handler eller er på kino. På en time kan ladenivået økes med 80% av totalkapasiteten med en DC-lader (likestrøm) på 40 kW.

I tillegg til å være miljøvennlig, er også e-up! også morsom å kjøre. Plasseringen av batteriet under gulvet gir lavt tyngdepunkt, og motoren på 82 hk (61 kW) yter maksimalt dreiemoment allerede fra stillestående. Dermed akselererer den byvennlige bilen til 100 km/h på bare 11,9 sekunder. Toppfarten er 130 km/h.

Den lave prisen på e-up! er et resultat av det høye produksjonsvolumet. Og, Volkswagen har planer om å tilby flere elektriske biler enn noen gang tidligere. I følge prognosene for e-up!, vil volumet av den nye modellen overgå forgjengeren betydelig.

Standardutstyret i nye e-up! inkluderer blant annet automatisk klimaanlegg, smarttelefon-integrasjon og tallrike assistentsystemer, for eksempel «Lane Assist».

Volkswagen gir garanti på batteriet i åtte år eller 160.000 km.

Harald Edvardsen-Eibak, direktør Volkswagen

Volkswagen er Norges mest kjøpte bilmerke, og det for niende året på rad i 2018. Volkswagen har modeller for enhver smak, og ligger helt i tet når det gjelder teknologi, sikkerhet og miljø. Volkswagen er ledende på ladbare biler i Norge med sine elbiler og ladbare hybrider. Globalt skal Volkswagen bli verdensledende innen elektrisk mobilitet, med en produksjon på en million elbiler fra 2025.