Ny styreleder i KS - Gram utnevnt til statsråd

Bjørn Arild Gram er utnevnt til kommunal- og distriktsminister i regjeringen Støre. - Det er en styrke for kommunene at vi har fått en statsråd med så dyp kunnskap og bred erfaring. Vi gratulerer med utnevnelsen, sier styreleder i KS, Gunn Marit Helgesen.

Gunn Marit Helgsen, styreleder i KS. Foto: Johnny Syversen

Gram går ut av KS’ hovedstyre, og første nestleder Gunn Marit Helgesen rykker opp som leder. Andre nestleder Sven Tore Løkslid blir nestleder.

Bjørn Arild Gram ble valgt til styreleder på KS Landsting i februar 2020. Han hadde da sittet som nestleder i KS i åtte år, med nettopp Helgesen som styreleder fra 2012 til 2020.

- Jeg ser fram til å fortsette arbeidet for kommuner og fylker. Sektoren står foran store utfordringer, og jeg har store forventninger til den nye kommunal- og distriktsministeren med god kunnskap om disse. Jeg ser fram til et godt samarbeid med både kommunalministeren og hele den nye regjeringen, sier Helgesen.

Gunn Marit Helgsen, styreleder i KS. Foto: Johnny Syversen

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra KS på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Tragisk hendelse i Bergen20.9.2021 17:26:52 CEST | Pressemelding

– Det er tragisk når en ansatt blir angrepet på jobb i kommunen og dør av skadene, sier Bjørn Arild Gram, styreleder i KS, kommunesektorens organisasjon. To ansatte på Nav Årstad i Bergen ble knivstukket i et brukermøte mandag formiddag. Den ene av dem, en kvinne i slutten av 50-årene, døde senere av skadene. – Kommune-Norge sender varme tanker til kvinnens familie, til det andre offeret og til kolleger i Bergen kommune, sier Gram.