Ny strategi for å møte fremtiden

I allmøte torsdag 17. oktober, ble den nye strategien presentert for alle ansatte. I flere måneder har både ledere og medarbeidere vært involvert i diskusjoner og workshops om utvikling av nye områder selskapet skal satse på for erstatte fallende printinntekter.
– Situasjonen og utviklingen er krevende, men Egmont Publishing har alt som kreves for å vokse og lykkes i årene fremover. I den nye strategien har vi lagt ambisiøse mål frem mot 2022, der vi skal doble våre digitale inntekter, sier administrerende direktør Nina Vesterby.
- I vår nye strategi har vi definert tre kamper vi skal vinne. Vi skal beholde vår posisjon som markedsleder innen print, vi skal videreutvikle og skape nye digitale forretningsmodeller og vi skal utforske helt nye vekstområder.
Sterkt fundament i print
- Vi har et sterkt fundament i vår printportefølje. Dette er vår kjerne som vi skal bevare og utvikle for å beholde vår posisjon som markedsleder. Vi har lenge sett at vår største målgruppe, de godt voksne brukerne, også beveger seg til nye medieflater. Våre merkevarer skal lage godt innhold til målgrupper der de er, enten vi møter våre brukere i podkast, på event, digitale flater eller print.
Nye digitale forretningsmodeller
- Våre digitale brukerinntekter skal økes gjennom å satse på nisjer og nye innholdsformat, samt styrke eksisterende og utvikle nye digitale produkter. Vi skal øke vår digitale distribusjon gjennom klikk.no, blogg.no. kvinneguiden, side 2 og side 3 og ved å opprettholde vår solide posisjon sammen med TV 2.
- Influencer-satsingen Egmont People har på kort tid etablert en sterk markedsposisjon. Vår ambisjon er å være markedsleder og profesjonalisere markedet blant annet gjennom de nye etiske retningslinjene og kvalitet i hele verdikjeden. Dette skal vi få til gjennom nye formater, kanaler, profiler og å knytte til oss de beste talentene.
- Sempro som vi eier 70 % av, er et av Norges sterkeste fagmiljøer innen digital markedsføring. Selskapet er spesialister på digital strategi og distribusjon, og skaper og distribuerer godt innhold basert på innsikt og SEO-analyse. Vi skal styrke denne posisjon ytterligere.
Utforske nye vekstområder
- Transformasjonsavdelingen, vårt nye kraftsenter for utvikling og fremdrift er godt i gang med å vurdere mulighetene i nye vekstområder. Vi ser spennende muligheter der vi kan være en god eier og akselerator.
- Strategien er et stort løft der alle sin innsats vil være avgjørende for at vi skal lykkes framover.
Det er en ambisiøs, men gjennomførbar strategi.
- For å skape vekst er vi avhengig av en solid økonomisk plattform. Når vi ser mot 2020 ser vi at vi må spare ytterligere 10 mill kroner. Som ett av tiltakene har vi derfor gått ut i dag med et frivillig tilbud om gavepensjon, avslutter Vesterby.
Kontaktinfo:
Nina Vesterby, Administrerende direktør Egmont Publishing, tlf 982 47 877
Nøkkelord
Kontakter
Ann-Elise ErtesvågProsjektsjef
ann-elise.ertesvag@egmont.comBilder

Om Story House Egmont
Story House Egmont er Norges største utgiver av blader, magasiner, tegneserier og digitale tjenester til voksne, barn og unge. Selskapet har også investeringer i e-handel og digitalbyråer, og utgir over hundre kjente merkevarer. Story House er en del av Egmont - et av Nordens største mediekonsern med 6600 ansatte og aktivitet i 30 land. Vårt motte We bring stories to life har sterke publisistiske verdier. Egmont står bak mer enn 700 magasiner, tegneserier, Klikk.no, TV 2, Nordisk Film, kinodrift, samt flere deleide selskaper. Egmont er en stiftelse som årlig deler ut over 100 millioner kroner til et bedre liv for barn og unge.
Følg pressemeldinger fra Story House Egmont
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Story House Egmont på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Story House Egmont
Ny norsk tegneserieroman gir barna helter de kan kjenne seg igjen i!11.6.2025 13:59:35 CEST | Pressemelding
Hva får du når du blander mytologi, magi, mysterier og mangfold? Du får Maria Storm og Mythosordenen – en ny storsatsende tegneserieroman for barn mellom 7 og 12 år, skrevet av Joseph S.S. Ampofo og illustrert av Jofrid Sandgren Østenstad.
Førstemann til mølla når Anniken åpner dørene til sin cookies – popup shop i Bjørvika!6.6.2025 08:52:04 CEST | Pressemelding
Helgen 5.- 8. juni er en sjelden mulighet til å sikre deg eksklusive cookies bakt av den bestselgende bakebokforfatteren Anniken Bævre. Med sine moderne og innovative varianter av cookies har hun skapt en ny bakebølge i Norge, og nå kan hvem som helst få tak i dem i hennes Pop Up shop i Bjørvika. Men baksten er kun tilgjengelig i 4 dager!
Amalie Snøløs debuterer med gripende farsroman: - Den handler om å forsone seg med sin egen historie26.5.2025 15:21:12 CEST | Pressemelding
«Faren min døde i dag. Eller egentlig i går. Men det var først i dag jeg fikk vite det. Slik som treet som falt i skogen, var han levende helt til jeg fant ut at han var død.» Slik begynner prologen på den nye romanen til Amalie Snøløs. Boken har hun skrevet i samarbeid med Ida Løkås, og den har fått tittelen «Vi er ikke blod».
Vinner av den store juleheftekonkurransen kåret!26.5.2025 12:34:23 CEST | Pressemelding
– Vi fikk tilsendt overveldende mange gode bidrag til denne konkurransen, men juryen var likevel helt samstemte når det gjaldt hvilke tre bidrag som skulle opp på pallen! sier juryleder og redaktør for det nye juleheftet, redaksjonssjef Iselin Røsjø Evensen.
Han ble kjent som hele Norges jomfru – men er han fortsatt jomfru?25.4.2025 15:59:58 CEST | Pressemelding
Det får vi nå vite, når nettserien om Fabian endelig lanseres på NULL47. En serie om unge gutter, psykisk helse, press, skam og sex i 2025.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom