Ny sportssjef i Norges Bryteforbund

Erik Rønstad blir ny sportssjef. Han har bred bakgrunn fra idretten.

Rønstad er i dag breddeidrettssjef og har vært inntil nylig konstituert sportssjef i Norges Motorsportforbund. Han var før det landslags koordinator i Norges Orienteringsforbund, og har hatt ulike lederroller i Stabæk Fotball. Den påtroppende sportssjefen har en bachelor i sports management fra NIH, samt en Master i sports management fra Loughborough University i England.
-Vi er veldig glade for at Erik Rønstad har takket ja til stillingen som sportssjef hos oss med oppstart på nyåret. Erik har lang erfaring fra forskjellige idretter, både på bredde og elitenivå og vi ser frem til å kunne nyttiggjøre oss av hans kompetanse. Bryteforbundet har mange viktige oppgaver foran oss de neste årene, med et utsatt OL neste sommer og ikke minst et VM på hjemmebane i oktober 2021. Deretter starter en sentralisering for kvinnelandslaget og vi skal forberede oss godt til OL i Paris 2024. Erik har en åremålskontrakt ut 2024, sier generalsekretær Morten Sandnæs.
Rønstad overtar jobben som sportssjef etter Jacob Haug.
-Det er med stor ydmykhet jeg tiltrer som sportssjef. Bryting har en rik og stolt historie, og jeg er mektig imponert over de ekstrem-ferdighetene som kreves. Jeg gleder meg stort til å bidra med å videreutvikle det gode arbeidet som er påbegynt. Våre team skal være verdensledende på forberedelser og valg inn mot mesterskap og i treningshverdagen. Det skal være rom for å stille steinharde krav innad i våre team, ved å skape trygghet til hverandre gjennom åpenhet og tillit, sier Erik Rønstad.
-Jeg er svært opptatt av at vi skal fremstå med stor profesjonalitet, og er opptatt av detaljer i vårt arbeide både på og utenfor matta. Jeg som sportssjef skal sørge for at de rundt meg har de verktøyene som trengs for å nå de mål vi har satt oss.
Sportssjefen går sammen med resten av støtteapparatet og utøverne et spennende år i møte.
-Neste år venter forberedelser og kvalifiseringer til OL i Tokyo, samt et VM på hjemmebane i splitter nye Jordal Amfi. På lengre sikt så ønsker jeg å bidra med å sette et tydelig preg på landslagsstrukturen, slik at vi er enda bedre rustet for å ta nye medaljer. Ellers så gleder jeg meg veldig til å bli kjent med alle gutta og jentene, administrasjonen, styret og resten av brytemiljøet, avslutter Rønstad.

Akkreditering VM i bryting 2. – 10. oktober17.9.2021 18:56:53 CEST | Pressemelding

VM i bryting arrangeres fra 2. – 10. oktober på Jordal Amfi i Oslo. Ca 800 utøvere fra over 100 land deltar. NRK er rettighetshaver i Norge. Vedlagt konkurranseprogrammet for VM. Akkreditering: https://athena.uww.org/press Akkrediteringsfrist: 22. september Adgang med grønt koronasertifikat: Grønt koronasertifikat må fremvises av alle journalister og fotografer. For at koronasertifikatet skal vise grønt via helsenorge.no må den som innehar sertifikatet være beskyttet (minst tre uker siden vaksine en, eller hatt Covid-19 i løpet av de siste 6 måneder) eller ha negativ test som ikke er eldre enn 24 timer. Vi aksepterer i tillegg til også EU-sertifikat, koronasertifikat på papir, og skriftlig/digitale (på mobil holder) bekreftelser på under 24 timer gamle negative hurtigtester VM tropp Norge: Endelig VM-tropp tas ut senere og blir presentert på eget pressetreff før VM, men følgende norske brytere er påmeldt: Kvinner: Ramona Eriksen (50 kg) – AK-54 Grace Bullen (59 kg) – BK Atlas Iselin So

Akkreditering VM i bryting 2. – 10. oktober7.9.2021 13:25:54 CEST | Pressemelding

Akkreditering VM i bryting 2. – 10. oktober VM i bryting arrangeres fra 2. – 10. oktober på Jordal Amfi i Oslo. Ca 800 utøvere fra over 100 land deltar. NRK er rettighetshaver i Norge. Vedlagt konkurranseprogrammet for VM. Akkreditering: https://athena.uww.org/press Akkrediteringsfrist: 15. september Adgang med grønt koronasertifikat: Grønt koronasertifikat må fremvises av alle journalister og fotografer. For at koronasertifikatet skal vise grønt via helsenorge.no må den som innehar sertifikatet være beskyttet (minst tre uker siden vaksine en, eller hatt Covid-19 i løpet av de siste 6 måneder) eller ha negativ test som ikke er eldre enn 24 timer. Vi aksepterer i tillegg til også EU-sertifikat, koronasertifikat på papir, og skriftlig/digitale (på mobil holder) bekreftelser på under 24 timer gamle negative hurtigtester VM tropp Norge: Endelig VM-tropp tas ut senere og blir presentert på eget pressetreff før VM, men følgende norske brytere er påmeldt: Kvinner: Ramona Eriksen (50 kg) – AK-