Ny sommerslager fra TIX

Det siste året er det nok ingen i vår langstrakte land som har gått glipp av fenomenet TIX. Mannen bak, Andreas Haukeland er i dag en av Norges største artister og personligheter. Gjennom hans forrige låt “Jeg Vil Ikke Leve” viste TIX en ny personlig side av seg selv. Låta tok opp seriøse og dype temaer som psykisk helse og selvopplevd kjærlighetssorg, temaer som Andreas selv står nært og har opplevd selv. Låta gikk rett til #1 på Spotify og har blitt en meningsfull låt for veldig mange som ser opp til TIX. Låten ble fremført live for første gang i går når han avsluttet VG-listashowet på Rådhusplassen for tusenvis av mennesker.

I dag er han ute med nye låta Neste Sommer. En låt som har potensiale til å bli en klassiker av en sommerslager. Ta frem solhatten og paraplydrinken så sier vi at sommeren offisielt er her!

"Da jeg ble booket til "Allsang På Grensen" innså jeg at jeg trengte en foreldrevennlig sommerlåt. Så værsågod alle mammaer og pappaer!" - TIX

Bak navnet TIX finner du 26 år gamle Andreas Haukeland fra Bærum. Navnet TIX ble til som en følge av at Andreas har diagnosen Tourettes Syndrom. Andreas sier selv: «TIX ble kallenavnet mitt på ungdomsskolen fordi folk la merke til ticsene mine. Jeg tok eierskap over navnet og brukte det som artistnavn». I 2015 fikk hans kontroversielle russelåter for alvor fotfeste hos det Norske folk. Albumet hans lå blant annet 70 uker på VG-Lista. I årene som fulgte lagde «legenden TIX» (som fansen kaller han) en rekke låter som gikk rett inn i de norske topplistene. I fjor slapp han megahiten “Shotgun”, som var hans sin første singel utenfor russe-segmentet og kunne bli hørt overalt i Norge i løpet av sommeren 2018. I tillegg har han også hatt en stor suksess som låtskriver, blant annet med verdenshiten “Sweet But Psycho” med amerikanske superstjernen Ava Max. Og ikke bare det - den travle gutten fra Bærum har også hatt tid til å være med i årets sesong av Paradise Hotel.

Filmmusikk fra AD Astra av Max Richter20.9.2019 15:55:50 CESTPressemelding

Brad Pitt har hovedrollen i ci-fi eventyret «AD Astra» som har verdenspremiære i dag. Filmmusikken er komponert og spilt inn av Max Richter, som i de siste årene har gjort musikk til flere store Hollywood produksjoner. Vanity Fair “Hoyte Van Hoytema’s cinematography, Kevin Thompson’s production design, and Max Richter’s score all achieve a stunning kind of symphony” Time Out - “Max Richter’s lovely, understated score fills the vast canvas” The Film Stage - “Max Richter provides a characteristically moving score” The Playlist - “Featuring an outstanding score by Max” Awards Circuit - “Melancholic, Terrifying, Sensational” Hør "To the Stars" her: https://open.spotify.com/album/3SapFtmMw8WCjCRLaABmZ1?si=HrdOnAdlRTCp_xpcJPUA5Q

Ny musikk fra Cashmere Cat, Emelie Hollow, Maroon 5 samt Taylor Swift til Norge!20.9.2019 09:19:44 CESTPressemelding

God fredag! Her er ukens nyhetsbrev fra Universal Music. Taylor Swift annonserte denne uken at hun kommer til Oslo i 2020. https://kommunikasjon.ntb.no/pressemelding/cashmere-cat-slipper-albumet-princess-catgirl?publisherId=6987388&releaseId=17871215 Cashmere Cat slipper albumet Princess Catgirl https://kommunikasjon.ntb.no/pressemelding/duket-for-release-av-emelie-hollow-sin-ep-hear-it-out-loud?publisherId=6987388&releaseId=17871102 Duket for release av Emelie Hollow sin EP Hear It Out Loud! jens er klar med ny musikk og Dagny support! Produsent og DJ Nick Strand var fra 2016 til slutten av 2018 en del av produsentgruppen Seeb, som i 2018 hadde over 2 milliarder streams på Spotify. De hadde en rekke store samarbeid med artister som Skip Marley, Dagny, Justin Bieber, David Guetta, Sia, Pink og Mick Jagger. Nå slipper han “Stuck On You” med Hanne Mjøen, som The Fader har omtalt som “one of the Scandinavian artists to watch in 2018”. 22. september 2014 ble "Styggen på Ryggen" sluppet, en