Ny smak fra Coca-Cola

Coca-Cola fortsetter sin sukkerfrie reise, og lanserer en «limited edition» under navnet Dreamworld. Den nye brusen lanseres sammen med en motekolleksjon og en EDM-festival – begge heldigitale.

Coca-Cola introduserer nå en ny, sukkerfri smak. Den har fått navnet Coca-Cola Dreamworld, er en «limited edition» og er den tredje lanseringen under Coca-Cola Creations.

– Navnet spiller på at dette er en smak som kan skape mange assosiasjoner. Vi er spente på å høre hva folk synes, samtidig tror vi mange vil sette pris på det kreative universet denne lanseringen bringer med seg, sier Tonje Haugen, markedssjef i Coca-Cola Norge.

Dreamworld-kampanjen er nemlig solid plantet i Coca-Cola Creations-universet, med fokus på digitale opplevelser og partnerskap.

Blant annet har smaken av Dreamworld inspirert en digital kolleksjon i samarbeid med moteplattformen DRESSZX. For å se kolleksjonen, og prøve klærne digitalt, kan man skanne QR-koden på Dreamworld-boksen. Da kommer man inn på Coca-Cola Creations Hub, og blir tatt med på en reise gjennom Dreamworld-antrekkene. Disse kan så «prøves på» og deles i sosiale medier.

Kampanjen vil også innebære en musikalsk AR-opplevelse. Den er skapt i samarbeid med Tomorrowland, som er verdens største EDM-festival.

Folk kan også få andre Dreamworld-inspirerte digitale opplevelser og innhold ved å gå til www.cocacola.com/creations, eller ved å skanne QR-koden på boksen.

Coca-Cola Dreamworld kommer som 250 ml bokser i utvalgte butikker, kiosker og bensinstasjoner fra midten av september.