Ny skiltkontrakt for Peab Anlegg

Peab Anlegg har signert kontrakt med Trøndelag fylkeskommune om oppsetting og nedtaking av skilt på fylkesvegene de neste fem årene.

Peab Anlegg og Trøndelag fylkeskommune har inngått skiltkontrakt for de neste fem årene. Fra venstre: Torbjørn Juliussen (prosjektleder Peab), Christoffer Dahl (anleggsleder Peab), Gøran Fossmo (ass. distriktsleder Peab), Anne-Grethe Jenssen (teamleder Trøndelag fylkeskommune), Per Andre Pettersen (kontrollingeniør Trøndelag fylkeskommune) og Nikolai Halle Høilo (byggeleder Trøndelag fylkeskommune). Foto: Peab Anlegg.

Fylkesvegnettet i Trøndelag består av mer enn 6000 kilometer veg. På dette vegnettet er det ca. 65 000 trafikkskilt.

− Hovedoppgaven i skiltkontrakten blir nyoppsetting og utskifting av skilt på fylkesvegene i Trøndelag. Vi skifter ut skilt når skiltene ikke lenger reflekterer lys godt nok eller når informasjonsbehov og oppsettingskriterier endrer seg, sier teamleder Anne-Grethe Jenssen i Trøndelag fylkeskommune.

Spesialisert skiltavdeling

Peab Anlegg har en egen skiltavdeling, som er spesialisert innen montasje arbeid av skilt, trafikkportaler og andre tekniske installasjoner langs det norske veinettet. Avdelingen er stasjonert i Trondheim, og består av syv medarbeidere.

− Skiltkontrakten med Trøndelag fylkeskommune passer meget godt inn i skiltavdelingens portefølje. Vi ser frem til å bygge et godt samarbeid med Trøndelag fylkeskommune, sier Gøran Fossmo, assisterende distriktssjef i Peab Anlegg.

Tar oppdrag i hele landet

Skiltavdelingen er i ferd med å avslutte en pågående skiltkontrakt med Statens vegvesen, som hadde oppstart i august 2018. Kontrakten omfattet utskiftning av skilt og portaler på alle riks- og fylkesveier i det gamle Sør-Trøndelag fylke.

− Vi tar på oss oppdrag i hele landet, og kan blant annet hjelpe kunder med utarbeidelse av arbeidsvarslingsplaner, montering av skilt og portaler, montering av brurekkverk og andre generelle vedlikeholdsoppdrag, sier Torbjørn Juliussen, prosjektleder i Peab Anlegg.

Kontrakten med Trøndelag fylkeskommune har en varighet på fem år, og omfatter levering, oppsetting og nedtaking av ca. 10 000 trafikkskilt med tilhørende oppsettingsutstyr og fundament. Kontraktssummen er på i underkant av 24,9 millioner kroner, og oppstart på de fysiske arbeidene er planlagt til midten av september.

Peab Anleggs skiltavdeling er stasjonert i Trondheim, men tar oppdrag i hele landet. Foto: Peab.
Peab Anleggs skiltavdeling jobber blant med alt fra montering av skilt og portaler og montering av brurekkverk til andre generelle vedlikeholdsoppdrag.

Peab er et av Nordens ledende bygg- og anleggsselskaper med cirka 16 000 ansatte og en omsetning på cirka 58 milliarder svenske kroner. Konsernet har strategisk beliggende kontorer i Sverige, Norge, Finland og Danmark. Hovedkontoret ligger i Förslöv i Skåne, Sverige. Aksjen er notert på NASDAQ Stockholm. I Norge har Peab cirka 1800 ansatte og en omsetning på ca. 8 milliarder kroner.