Ny sjef i Nye Veier

Anette Aanesland (52) blir ny administrerende direktør i Nye Veier.

Nye Veiers styreleder Harald V. Nikolaisen gratulerte Anette Aanesland med stillingen som ny adm. direktør i Nye Veier

Aanesland har vært i selskapet siden starten, og fungert som konstituert sjef siden 14. oktober etter at Ingrid Dahl Hovland ble vegdirektør. Styret tilsatte henne i møtet i dag.

Aanesland har vært direktør for teknologi og utbyggingsstrategi siden oppstarten av Nye Veier i 2016. Hun er sivilingeniør fra Norges Tekniske Høgskole, og har blant annet arbeidet som avdelingsdirektør i Statens vegvesen og teknisk sjef i Agder OPS Vegselskap.

- Anette har Nye Veier under huden. Hun har bidratt til utviklingen av både modellverk og metoder som har gjort selskapet til en utfordrer i norsk veibygging. Vi er svært tilfredse med å få henne på plass som ny leder i Nye Veier, sier styreleder Harald V. Nikolaisen.

Nye Veiers styreleder, Harald V. Nikolaisen - tlf. 913 70 521
Påtroppende adm. direktør, Anette Aanesland - tlf. 951 20 546