Ny økonomisjef i Møbelringen

Bente Skalstad begynner som ny økonomisjef i Møbelringen 1. april. Hun kommer fra tilsvarende stilling i Christiania Belysning.
Bente Skalstad er ny økonomisjef i Møbelringen

Bente Skalstad kommer til Møbelringen etter drøye 9 år som CFO og økonomisjef i Christiania Belysning, men mener 10 års erfaring fra Interflora er mer relevant. I likhet med Møbelringen, er også Interflora en medlemseid kjede.
– Blomsterhandlere lever og ånder for faget sitt, og det regner jeg med at møbelhandlere også gjør. For meg er det viktig at vi har virksomheter rundt i landet som skaper arbeidsplasser og verdier til lokalmiljøet de opererer i. Derfor ser jeg fram til å bidra til at de selvstendige næringsdrivende i kjeden skal lykkes, og få fortsette å gjøre det de elsker, sier Skalstad.

Vil sikre fellesskapets beste
Den nye økonomisjefen er opptatt av at butikkene, eiere og servicekontor må ha felles mål, felles forståelse og gjensidig tillit.
– Mens butikkene gjør sine vurderinger og prioriteringer ut fra situasjonen de selv står i, hever vi på servicekontoret blikket og ser på hva som er fellesskapets beste. Det er en grunn til at butikkene har organisert seg i en kjede, og det er for å forenkle, effektivisere og spleise på felles funksjoner som den enkelte ikke får til alene. Det er et stort ansvar, men et ansvar jeg gleder meg veldig til å ta, sier Skalstad.

– En solid brobygger
Administrerende direktør Henning Eriksen i Møbelringen, er strålende fornøyd med å få den nye økonomisjefen med på laget.
– Bente Skalstad kommer til oss med relevant erfaring, faglig tyngde, og verdifull innsikt og forståelse. I tillegg har hun et enestående engasjement både for hver enkelt butikk og for kjeden. Hun er ikke bare en strukturert ressurs på det økonomiske. Hun er også en brobygger som evner å forklare sine vurderinger og prioriteringer, så alle parter vil forstå hva som blir gjort og hvorfor, sier Eriksen.

Bente Skalstad er ny økonomisjef i Møbelringen
Administrerende direktør Henning Eriksen
Administrerende direktør Henning Eriksen

Om Møbelringen

St. Hallvards vei 3
3414 Lier

• Norsk faghandel for møbler, stiftet i 1985.
  • 69 medlemseide butikker over hele landet, fra Kristiansand i sør til Honningsvåg i nord.
  • Medlem av mobelfakta.no, med miljøsertifisering av bedrift og produksjon, samt miljø- og kvalitetssertifisering av møbler.