Møbelringen

Møbelringen vokser: Butikk nummer 70 åpnet i Rissa

Møbelringen har åpnet sin 70. butikk. Denne gangen i Rissa. Butikken, Møbelringen Fosen, tilbyr møbler og inspirasjon til interiørinteresserte på halvøya i Trøndelag.

Team Møbelringen Fosen: Anniken Brynjulfsen, Madeleine Damhaug Gangåssæter, Anne Lise Hammer, Johan Wemundstad, Ulf Sunde, Helge Schei

Etter nesten 10 år uten møbelbutikk på Fosen-halvøya åpnet Johan Wemundstad, Ulf Sunde, Helge Schei og Anne Lise Hammer dørene til den nye destinasjonen for møbler og interiør på Fosen.

– Vi valgte å bli med i Møbelringen ut fra totaliteten i deres tilbud til lokale aktører. Det viktigste var butikkinnholdet og presentasjonen av produktene vi nå kan tilby interiørinteresserte, sier Johan Wemundstad. Han er styreleder for selskapet bak satsingen.

De mest tilfredse kundene

Møbelringen Fosen er den syvende butikken i Trøndelag for møbel- og interiørkjeden. De har medlemseide butikker spredt over hele landet, fra Kristiansand i sør til Honningsvåg i nord.

– Vi er glade for at også de 25 000 innbyggerne på Fosenhalvøya nå får et spennende tilbud. I løpet av snart 40 år har vi utviklet både produktspekteret, utformingen av butikklokaler og informasjon til folk om hva de vil finne i butikkene. Det har gjort oss til den møbelaktøren nordmenn er mest tilfreds med, ifølge Norsk kundebarometer. Det er dette våre nye kunder i Trøndelag nå får glede av, sier administrerende direktør Henning Eriksen i Møbelringen.

Komplett tilbud

Eierne av butikken på Rissa har lang erfaring fra eiendomsutvikling og butikkdrift. Møbel- og interiørbutikken vi komplettere tilbudet de allerede tilbyr på Rissesenteret.

– Vi har allerede en Jernia-butikk på senteret. Med Møbleringen kan vi nå tilby et mer komplett tilbud på interiør, enten det er for privatpersoner eller selskaper som skal utvikle ny eiendom eller gjennomføre oppussingsprosjekter, sier Wemundstad.

Erfarne medarbeidere

Eierne vil bidra aktivt i driften. De har i tillegg ansatt to medarbeidere som vil bistå kundene i butikken. Begge har relevant erfaring, en interiørkonsulent og en som kommer fra annen butikkvirksomhet.

– Kombinasjonen av deres kunnskap og eiernes erfaring vil gjøre at vi kan bidra til at alle kunder vil få god hjelp for å oppfylle sine interiørdrømmer, sier han.

Bredt vareutvalg og god service

– Det Møbelringen Fosen tilbyr er essensen av Møbelringen – fokus på møbler av høy kvalitet, et moderne og spennende vareutvalg, og ansatte med fagkompetanse som tilbyr god kundeservice. Vi vet at det er dette nordmenn er opptatt av.  “Kjærlighet til hjemmet” er vår "payoff", og en viktig del av kjærlighet er nærhet. Derfor er det viktig for mange å komme til en fysisk butikk for både å se på og kjenne på møbler og annet interiør som skal bidra til å skape et godt hjem. Sammen med nettbutikken gir vi nordmenn et komplett tilbud, sier Eriksen.

null
Fra venstre: Johan Wemundstad (styreleder Møbelringen Fosen), Henning Eriksen (administrerende direktør Møbelringen)

Bilder

Last ned bilde
Henning Eriksen (Administrerende direktør i Møbelringen)
Møbelringen
Møbelringen Passion

Fakta om Møbelringen

• Norsk faghandel for møbler, stiftet i 1985.
  • 70 medlemseide butikker over hele landet, fra Kristiansand i sør til Honningsvåg i nord.
  • Hovedkontor på Lierstranda nær Drammen, med Henning Eriksen som administrerende direktør.
  • Medlem av mobelfakta.no, med miljøsertifisering av bedrift og produksjon, samt miljø- og kvalitetssertifisering av møbler.
  • Medlem av Grønt Punkt Norge, og støtter myndighetenes krav til innsamling og behandling av emballasje.

Følg pressemeldinger fra Møbelringen

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Møbelringen på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Møbelringen