Ny musikk fra Subwoolfer, Sabrina Carpenter, Tina og Bettina, Lauv og Ólafur Arnalds!

Subwoolfer fyller det utenomjordiske fruktfatet sitt med fersken!

Tina og Bettina gir bort musikk-inntektene for bekjemping av formueskatt på Oslo vest

Smash Mouth, det ikoniske bandet bak monsterhitene "All Star" og "I’m A Believer" er nå tilbake med sin første utgivelse på fire år. "4th Of July" er en hyllest til bandets favoritthelligdag, nemlig USAs uavhengighetsdag. Med seg på låten har Smash Mouth med seg bandets nyeste medlem og vokalist, Zach Goode.

Den anerkjente pianisten Ólafur Arnalds annonserer sitt neste album, some kind of peace – piano reworks med utgivelsen av "Woven Song – piano reworks" med polske Hania Rani. Albumet slippes 28. oktober, og er en omarbeidet versjon av hans 2020 utgivelse, hvor han har invitert musikere fra verden rundt til å skape nytolkninger av hans tidligere verk.

Filmmusikken til Minions: The Rise Of Gru, er ute i dag. Albumet er produsert og satt sammen av 2022 Grammy Producer of the Year Jack Antonoff. Minions: The Rise Of Gru inneholder en blanding av funk, disco- og soulklassikere med splitter nye versjoner av noen av de største hitene fra 70-tallet. Fra St. Vincents nye versjon av Lipps Incs 1979-hit “Funkytown “og H.E.R.s versjon av Sly and The Family Stones smash “Dance to the Music” fra 1967, til Bleachers-versjonen av John Lennons “Instant Karma!” og Phoebe Bridgers' tolkning av The Carpenters' singel "Goodbye To Love" fra 1972 for å nevne noen. Filmen har global premiere denne helgen.

Lauv er ute med låta "kids Are Born Stars", som er siste slipp fra andrealbumet All ¤ Nothing som kommer 5. august. Amerikaneren, som slo gjennom med låta "I Like Me Better" i 2017, er også ute med musikkvideoen. Se den HER

Sabrina Carpenter er i dag klar med sin nye singel “Vicous” fra sitt kommende album Emails I Can't Send som slippes 15. juli. Skuespilleren og sangeren albumdebuterte som 16-åring og har tidligere gitt ut låter som “Thumbs”, som har blitt strømmet over 13 millioner ganger i Norge.

De britiske reggae legendene i UB40 følger opp A Real Labor of Love fra 2018 med det nye albumet Unprecedented med Ali Campbell og Astro. Albumet er spilt inn i London og Jamaica under Corona og består av nye låter samt låter Ali og Astro har elsket i mange år av artister de beundrer som Steve Wonder og Kris Kristofferson. Unprecedented skulle egentlig bli sluppet i 2021, men ble utsatt på grunn av bortgangen til Astro i november 2021.

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, TIX, Post Malone, Ariana Grande, The 1975, Dagny, Ruben, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, The Rolling Stones m.fl.

Ny musikk fra BLACKPINK, Demi Lovato, Aitch, Offset, Madison Cunningham og New Hope Club!19.8.2022 11:41:57 CEST | Pressemelding

Lukas Graham teamer opp med superstjernen Khalid! Ny singel fra Ramón - jeg elsker deg, men Verdens største jentegruppe BLACKPINK er i dag tilbake med sin nye singel “Pink Venom”. Sammen med låten slapp de en splitter ny musikkvideo. Etter kun fem timer har videoen allerede blitt sett over 34 millioner ganger. Se den HER. BLACKPINK har nå passert gigantiske BTS som den største musikkgruppen i verden på YouTube med over 75 millioner abonnenter. Deres debutalbum THE ALBUM(2020), som inneholder bidrag fra Cardi B og Selena Gomez, har passert hele 13 millioner strømninger bare i Norge. Albumet inkluderer superhiten “How You Like That”. Den Grammy-vinnende duoen Zedd og Maren Morris slapp i 2018 hiten “The Middle”. Nå har de igjen teamet opp på den nye låten “Make You Say”, hvor de også har fått med seg de amerikanske elektronika-brødrene i BEAUZ. Låten er skrevet av Zedd, Morris, BEAUZ, Charlie Puth og Jacob Kasher Hindlin (One Direction, Selena Gomez, Dua Lipa, Maroon 5). Den Grammy-nomin

Lukas Graham teamer opp med superstjernen Khalid!19.8.2022 08:03:16 CEST | Pressemelding

Med ny musikk åpner den danske verdensstjernen Lukas Graham opp om de personlige historiene og om opp- og nedturene som fulgte i kjølvannet av det største eventyret i dansk musikkhistorie noen gang. Midt i suksessen, det internasjonale gjennombruddet og en reise som ble dokumentert brutalt ærlig i den kritikerroste filmen 7 Years of Lukas Graham, fulgte også en hverdag med personlige kamper, usunn selvmedisinering og for mye alkohol. En hard, men lærerik reise som til slutt brakte Lukas dit han mest trengte å gå: hjem. ”Jeg mistede balancen, mens jeg stod på kanten mellem mine to største drømme: musikken og familien. Og som de fleste nok ville have gjort i mit sted, faldt jeg. Jeg er lykkelig for min kone, mine unger og alle de mennesker, jeg har omkring mig - både personligt og professionelt. De samler mig op, når jeg er nede og gør, at glæden og kunsten, at skrive sange, er til stede hver eneste morgen, når jeg cykler afsted mod mit studie” - Lukas Graham. Og det er nettopp i dette s