Ny musikk fra SG Lewis, Quinn XCII, Freya Ridings, Gracie Abrams, Scooter, Sam Smith & Vaarin!

Emelie Hollow annonserer nytt album; Solitude. I dag slippes den første singelen I Don’t Believe It, med sitt lysere motstykke; No One’s Ever Looked at Me Like That.

U2 - Songs Of Surrender ute 17. mars

Ny singel fra raggarene Rasmus Gozzi og Fröken Snusk

Hver gang vi møtes:

Ingebjørg Bratland sine tolkninger av Bjørn Eidsvågs “Evig Kvile” og Freddy Kalas “Pinne for landet” ligger begge høyt på listene i strømmetjenester. Lørdag er det Ingebjørg Bratland selv som skal hedres i Hver Gang Vi Møtes. Spillelisten til årets sesong finner du HER.

Freddy Kalas fremfører “Olav Olav” på Ingebjørg sin dag i Hver gang vi møtes. Låta er fra albumet hun lagde sammen med Odd Nordstoga i 2013, Heimafrå.

Ny Musikk:

Singer-songwriter og produsent SG Lewis er nå ute med en ny smakebit fra hans kommende album. “Fever Dreamer” er en tidløs diskolåt med drivende perkusjon og deilige vokaler fra Charlotte Day Wilson og Channel Tres. Albumet AudioLust & HigherLove slippes 27. januar.

JESSIA slipper "Nobody Hates You" - en låt som allerede har inspirert og styrket fans på TikTok, ved å minne dem om viktigheten av egenkjærlighet og positivitet i midten av personlige stormer, samtidig som den utruster dem med det perfekte språket for å artikulere deres indre kamper.

Caity Baser følger opp annonseringen av sin kommende EP Thanks For Nothing, See You Never med utgivelsen av singelen “2020s”. Låten er skrevet i samarbeid med Mike Kintish (Purple Disco Machine, Ella Henderson) og produsert av Matt Rad (1D, Little Mix, Demi Lovato), og handler om Caitys opplevelse med å være en ung kvinne som vokser opp dette tiåret.

Den multiplatina selgende singer-songwriteren Quinn XCII slipper singelen “The Lows”. Denne singelen blir hans siste utgivelse før albumet The People’s Champ slippes 27. januar.

Anthony Gonzalez, bedre kjent under artistnavnet M83, slipper fullengderen Fantasy 17. mars. I følge artisten selv vil dette albumet bli det mest personlige han har gitt ut, med et gjenkjennelig lydbilde preget av overveldende synther og gitarer. Dette er noe man virkelig kan høre i hans nye låt “Oceans Niagara”, hans første singel fra det kommende albumet.

Etter nesten 24 år er den britiske duoen Everything But The Girl tilbake med ny musikk. “Nothing Left To Lose” er første låt ut fra Tracey Thorn og Ben Watts nye album Fuse, deres første siden Temperamental tilbake i 1999. I løpet av årene har Ben satset på sitt plateselskap Buzzin’ Fly Records og DJ-jobbing mens Tracey har gjort solokarriere i tillegg til å etablere seg som skribent og forfatter. Det nye albumet er skrevet og produsert av duoen sommeren 2021 og tar oss igjen tilbake til den skinnende elektroniske sjelen bandet var pionerer av på midten av 90-tallet. Fuse slippes 21. april på Watts eget label Buzzin’ Fly Records.

Den meteoriske reisen til Freya Ridings med “Lost Without You” og hennes selvtitulerte debutalbum gjorde henne til en av de mest overraskende internasjonale suksesshistoriene de siste årene. Singelen gjorde Freya til den første kvinnelige artisten til å ha en helt selvskreven Top 10-hit i UK siden Kate Bushs “Running Up That Hill”.  Nå er Freya klar med singelen “Weekends” fra det kommende albumet Blood Orange.

JAWNY starter det nye året med den bittersøte nye singelen ”true”. Låten er skrevet og produsert av JAWNY, Imad Royal og Elie Rizk. JAWNY, som alltid er den håpløse romantikeren, fortsetter å dissekere kjærlighetens uendelige berg-og-dal-bane, med et klassisk JAWNY-glimt i øyet. Etter et travelt 2022, som inkluderte support for Beck og Oliver Tree, legger JAWNY igjen ut på veien i mars, når han starter sin egen USA-turné med den nye indiestjernen Wallice.

Gracie Abrams returnerer med “Where do we go now?” - en optimistisk og lyrisk gripende ny singel fra hennes debutalbum Good Riddance, som slippes 24. februar. Med Gracies karakteristiske temaer som hjertesorg og helbredelse, ble sporet produsert av den faste samarbeidspartneren Aaron Dessner fra The National, og vil bli akkompagnert av en musikkvideo.

Det tyske teknofenomenet Scooter er tilbake med et smell! Singelen "Waste Your Youth" er ute i dag. Scooter har hatt 23 topp 10-låter og i Norge herjet de lister og dansegulv på slutten av 90-tallet med låter som "Hyper Hyper!", "How Much Is The Fish?", "Nessaja" og "Move Your Ass!"

Sam Smith følger opp suksessen til platinasingelen "Unholy" med den nye låten “Gimme”, hvor Sam har fått med seg Koffee og Jessie Reyez. Singelen blir å finne på Sams kommende album Gloria, som blir det fjerde i rekken og slippes 27. januar 2023. Det 13-låter lange albumet blir Sams dristigste album så langt! Sam Smith er aktuell i Norge med en helt utsolgt konsert i Oslo Spektrum 6. mai.

Den norske pop og folk-artisten Vaarin snakker åpent og fritt til sitt indre mørke i sin nyeste, atmosfæriske singel “Dark Matter”. Låten er produsert av Vaarin selv, i samarbeid med Marcus A. Edvardsen (Adelen, Zueva, Anna Soleil) og Bjarne Stensli (Astrid S, Sivert Høyem, Aha, Daniel Kvammen, Bernhoft).

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, TIX, Ramón, Post Malone, Ariana Grande, Dagny, Ruben, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, The Rolling Stones m.fl.

Alessandra til Eurovision 2023!4.2.2023 22:11:54 CET | Pressemelding

Gratulerer til Alessandra Mele som stakk av med seieren i årets Melodi Grand Prix-finale! Alessandra avsluttet med en bemerkelsesverdig seier i kveld, og skal nå representere Norge i den internasjonale Eurovision-finalen i Liverpool i mai med låten “Queen of Kings”. Den globale TikTok-sensasjonen har hatt en enorm suksess med vinnerlåten "Queen of Kings”, som siden slipp har hatt en eksplosiv vekst og strømmer i skyhøy fart oppover listene. Den har for øyeblikket blitt strømmet over svimlende 6 millioner ganger, som den mest strømmede finalistlåten i hele Europa! Det er takket være TikTok, hvor låten går viralt i både Europa og USA, med over 72 millioner visninger og 6200 videokreasjoner. I dag ligger låten på #5 på Spotifys topplister, som den høyest plasserte MGP-låten i Norge! Som om ikke det var nok tok Alessandra i dag førsteplassen på Spotifys globale viral-liste! Tidligere denne uken inntok låten viral-listen i en rekke internasjonale territorier, deriblant som #2 i Sverige og #

Subwoolfer tar av maskene for første gang4.2.2023 21:23:46 CET | Pressemelding

I dag er Subwoolfer ute med låten ”Worst Kept Secret”, som hadde premiere under kveldens MGP-finale i Trondheim. Etter å ha levd i Eurovision-sirkuset i fjor, føltes det riktig å avsløre identiteten bak maskene der det hele begynte. Gjennom fjoråret har pressen gått langt for å prøve og avsløre identiteten til de gule ulvene. Navn som Tix og Ylvis har vært nevnt, men det er nå bekreftet at det er Ben Adams og Gaute Ormåsen som er bak Subwoolfer-duoen. “It’s been the weirdest year of our lives - and keeping ‘the worst kept secret in Norway’ has been challenging! From Alan Walker to Tix to Ylvis to other randoms, the rumour mill has been a wild ride. But we rode it. One question remains…..who is Dj Astronaut!? See you on the other side for Subwoolfer 2.0!”, sier Ben om det siste året. Subwoolfer er galaksens største band, og består av brødrene Keith og Jim. Duoen har vært aktiv i ca. 4,5 milliarder år, og har vært bosatt på månen det siste århundret. Der har de brukt tiden på å slappe av