Ny musikk fra Sam Smith, Stormzy, Shania Twain, Guns N' Roses og Zoe Wees!

Astrid S slipper sin nye singel «Come First»

Første låt fra Rubens kommende album er her!

Jon Ranes slipper debutalbumet sitt - Loverboy

Marstein debuterer som soloartist – Medici Marstein

SG Lewis slipper sitt andre album AudioLust & HigherLove, i januar. En av låtene som er med på albumet er den nye singelen “Vibe Like This”, hvor han har fått med seg Ty Dolla $ign og den fremadstormende LA-artisten Lucky Daye.

SG har virkelig befestet sin posisjon som en av de mest ettertraktede produsentene om dagen og har samarbeider med Elton John, Clairo, Khalid, Dave og Dua Lipa – for å nevne noen.

Den legendariske fem-ganger GRAMMY-vinnende og bestselgende kvinnelige countryartisten, Shania Twain har avduket sin første nye singel siden 2017, kalt "Waking Up Dreaming". Dokumentaren “Not Just A Girl” som omfatter Shanias lange banebrytende karriere hadde premiere på Netflix tidligere i år. Sjekk ut traileren her.

Guns N’ Roses annonserer den ultimate samlingen for bandets 1991 multiplatina-utgivelser Use Your Illusion I & II. De klassiske albumene inneholder gamle hits som "Don’t Cry", "November Rain", "Civil War" og "Knocking On Heaven’s Door". Settet slippes ut 11. november og inneholder hele 97 låter, hvorav 63 er tidligere uutgitte. Samlingen medfølger blant annet en skattkiste med samleobjekter, arkiverte dokumenter og en 100-siders fotobok. I mellomtiden kan du sjekke ut "You Could Be Mine (Live In New York, Ritz Theatre - May 16, 1991)".

Sam Tompkins, mannen bak låter som "Whole" og "TO THE MOON" slipper sin nyeste singel, "Lose It All". Brighton-baserte Sam var nylig aktuell i Norge da han varmet opp for Justin Bieber sin konsert i Trondheim forrige måned.

Sam Smith er tilbake med den nye låten “Unholy“ hvor de har fått med seg Kim Petra.

Låten er spilt inn på Jamaica med Max Martin-tilknyttede ILYA og blir å finne på Sams nye album, som er det fjerde i rekken.

Stormzy er tilbake med syv-minutter lange "Mel Made Me Do It". Låten følger med en stjernefylt musikkvideo med gjester som José Mourinho, Usain Bolt, Louis Theroux, Dave og fler! Sjekk den ut her.

Den unge stjernen Zoe Wees har en unik evne til å formidle hennes komplekse og følelsesladde historie på en måte som gjør den gjenkjennelig for enhver lytter. Hun slipper nå singelen "Daddy’s Eyes", en låt som handler om det å vokse opp med en alenemor.

Zoe har dette å si om låten: "My father was never there for my Mum and me. I've met him once in my life and I realised that my eyes look exactly like his. I don't wanna cry these tears with my Daddy's Eyes. I don't need you, Dad!"

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, TIX, Ramón, Post Malone, Ariana Grande, Dagny, Ruben, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, The Rolling Stones m.fl.

Ny musikk fra Jada, Sammy Hagar, Bree Runway, Kid Cudi og Shawn Mendes!30.9.2022 13:43:04 CEST | Pressemelding

Ramón med etterlengtet debutalbum: SÅ KLART DET GJØR VONDT SALTI finner endelig sin plass i verden på singelen “DFWM” Hearts On The Run varmer opp til første albumslipp! Danske Jada har tatt hjemlandet med storm de siste årene og med sine ærlige, autentiske og oppløftende låter har hun blitt en stor rollemodell og inspirasjon for mange. Nylig slapp hun sitt nye kritikerroste album Elements – og er nå klar med en ny versjon av “Saturn Return”, hvor hun har fått med seg superstjernen MØ. Popsensasjonen er for tiden ute på sin første europeiske turné og 11. november entrer hun scenen på Royal Arena for å gjøre sitt hittil første store headliner-show. Sammy Hagar er sammen med bandet The Circle ute med albumet Crazy Times. The Circle består av tidligere bandkompis i Van Halen bassist Michael Anthony, trommis Jason Bonham og Vic Johnson på gitar. Innspillingen av albumet fant sted i Nashvilles historiske RCA Studio A med produsent Dave Cobbat. Det nye albumet inneholder ti låter, ni origina

Hearts On The Run varmer opp til første albumslipp!29.9.2022 11:02:08 CEST | Pressemelding

12. august markerte begynnelsen for dette megaprosjektet, hvor den anonyme produsenten Hearts On The Run gir ut én ny låt hver uke i et helt år. Dette skal resultere i totalt 52 sanger og 4 album! Den mystiske figuren har et eneste mål om å skape musikk og innhold som samler folk verden rundt. Den gåtefulle produsenter varmer nå opp til første albumslipp med utgivelsen av “We’re The Ones With The Broken Hearts”. Det første av fire album slippes 28. oktober og inneholder alle tidligere utgitte spor. Hearts On The Run eksperimenterer med forskjellige typer dansemusikk, og kombinerer både elektroniske og organiske elementer, noe som gir fansen et bredt spekter av musikk for enhver stemning og anledning. Artisten bak prosjektet har med sin ekte identitet allerede blitt streamet over 500 millioner ganger, og markerer med dette starten på et nytt, ambisiøst og uhemmet prosjekt med full kreativ frihet.

Ramón med etterlengtet debutalbum: SÅ KLART DET GJØR VONDT29.9.2022 09:30:00 CEST | Pressemelding

Fredag 30. september slipper Ramón sitt etterlengtede debutalbum SÅ KLART DET GJØR VONDT. Sammen med albumet slippes en kortfilm med samme navn, som har premiere med to utsolgte visninger på Vega Scene 29. september. Kortfilmen slippes også på TikTok samme dag. Etter det som har vært et rekordår for Ramón, har folk ventet i spenning på albumet. De nære og ærlige tekstene er hjertet i Ramón sitt univers, skrevet og produsert med sin faste makker Andreas Bache-Wiig. Om prosessen sier han selv: “Da jeg gikk inn i denne prosessen var tanken at dette albumet skulle handle om forskjellige faser av kjærlighetssorg, men det har endt opp med å bli en skildring av alt som har skjedd i mitt liv de siste årene. Ting ble helt snudd på hodet etter “ok jeg lover”, og flere av låtene er en direkte konsekvens av at livet mitt tok en helomvending.” “Jeg føler jeg har jobbet med dette albumet i flere år allerede. Tidligere har jeg jobbet veldig prosjektbasert med EP’ene jeg har sluppet, mens nå har jeg h

SALTI finner endelig sin plass i verden på singelen “DFWM”29.9.2022 09:21:15 CEST | Pressemelding

SALTI kjemper sine indre demoner og får endelig en følelse av tilhørighet på singelen “DFWM”. Låten slippes 30. September, og er å finne på den kommende EP’en Demons. Med sin uanstrengte og ufiltrerte tilnærming til å fortelle sin historie, besitter SALTI et talent som strekker seg langt lengre enn sine 27 år. Den Tanzania-fødte, Oslo/bergensbaserte artisten bruker produksjon og melodi som drar inspirasjon fra hip hopens råskap, R&Bs sjelfullhet, poppens struktur og diasporamusikkens dynamikk i sin låtskriving. Tidligere i år slapp SALTI singlene “Love Poor” og “Talk About Me & U”, som markerte startskuddet for hans andre EP, Demons. Kort tid etter fulgte han opp med utgivelsen av “Switch Up”. Med EP’en inviterer SALTI lyttere til skildringer fra hans turbulente liv, og det personlige oppgjøret med hans indre demoner. Med Demons håper han å kunne gi andre som har, eller befinner seg i lignende situasjoner, tilhørighet og styrke. Nå er han klar med fjerde og nest siste singel, “DFWM”, f