Ny leder i Reitan Convenience Norway

AnnaMaria Carnemark (41) tar over lederrollen i Reitan Convenience Norway. Hun kommer fra stillingen som innkjøps- og markedsdirektør i Reitan Convenience Sweden.
AnnaMaria Carnemark (til høyre) tar over lederrollen i Reitan Convenience Norway. Her sammen med Mariette Kristensson, CEO i Reitan Convenience AS.

AnnaMaria Carnemark er en entusiastisk, verdibasert leder med lang fartstid i Reitan Convenience. Carnemark startet i Reitan Convenience Sweden i 2009. I seks år var hun markedssjef for Pressbyrån, senere også for 7-Eleven. Siden 2019 har hun hatt rollen som innkjøps- og markedsdirektør. Med sin bakgrunn og erfaring tar hun med seg inngående kunnskap og viktige perspektiver på fremtidens convenience, kunden og markedets muligheter inn i rollen.

– AnnaMaria har en unik kommersiell gjennomslagskraft. Hennes brede erfaring fra ulike roller innen convenience, og ikke minst hennes ekstremfokus på kunden og fremtidens kundebehov, blir viktig for å utvikle Reitan Convenience Norway og våre merkevarer videre. Jeg er også glad for at vi kan rekruttere fra egne rekker til viktige lederstillinger, noe vi har ambisjoner om å fortsette med. Jeg ønsker AnnaMaria lykke til med alt hun og hennes team vil få til i Norge, sier Mariette Kristensson, CEO i Reitan Convenience AS.

– Det er med både glede og spenning jeg ser frem til å tiltre som leder for Reitan Convenience i Norge, og jeg håper og tror at min erfaring fra både salg, merkevare- og forretningsutvikling vil være positivt for selskapets videre reise. Jeg gleder meg virkelig til å engasjere meg i arbeidet, bli bedre kjent med menneskene og sammen forsterke våre konsepter og imponere våre kunder - hver eneste dag, sier AnnaMaria Carnemark, ny administrerende direktør i Reitan Convenience Norway.

Reitan Convenience Norway omfatter Narvesen, 7-Eleven, Northland og Caffeine. Totalt er vi over 400 butikker fra Hammerfest i Nord til Kristiansand i sør, som drives lokalt av selvstendige Kjøpmenn og deres ansatte. Vi tror på enkeltmennesket, drivkraften i egeninteressen og at selvtillit og resultater skapes gjennom entusiastisk samarbeid med andre mennesker.