Ny leder i MyCar

Kjell Olav Dørre er ansatt som daglig leder for MyCar sin nye flagship store på Billingstad utenfor Oslo. Dermed er enda en nøkkelperson kommet på plass i bruktbilkjeden MyCar. Dørre får ansvaret for å bygge opp og lede kjedens til nå største utsalg – en butikk på vel 2000 m2, sentralt plassert på Billingstad.
Kjell Olav Dørre - Daglig leder MyCar Billingstad. Foto: MyCar

Kjenner lokasjonen og nærområdet godt

Kjell Olav Dørre har tidligere arbeidet som salgssjef for Kverneland Bil sin bruktbilavdeling i samme lokaler, og kjenner dermed lokalmarkedet godt.

– Det blir litt som å komme hjem dette her. Jeg likte meg godt på Billingstad, med sitt kjøpesterke kundegrunnlag. Nå ser jeg frem til å komme tilbake til handelsområdet, og bli en del av MyCar. - sier Dørre i en kommentar, før han fortsetter.

MyCar, med sitt offensive team og tankesett, trigget meg. Dette er folk som har mange spennende tanker om fremtidens bruktbilhandel. Når jeg ble invitert med på reisen var dette en utfordring det var veldig enkelt å takke ja til.

En god match

Kjededirektør i MyCar, Mette Syrstad er godt fornøyd med signeringen.

– Kjell Olav representerer erfaring, og faglig tyngde innenfor salg og ledelse. En nødvendig bagasje for at vi skal lykkes med de ambisjonene vi har for Billingstad -forteller hun, og legger til; - Billingstad er strategisk viktig for oss, så det var viktig å få på plass en som kan og forstår bruktbil og prosessene rundt.

Kjell Olav Dørre har bred erfaring fra retail generelt og bilbransjen spesielt. Dørre er utdannet fra Forsvaret og er også Markedsøkonom fra Handelshøyskolen BI. Han har tidligere ledet flere butikker i sportsbransjen før han entret bilbransjen i 2015. Siden den tid har han arbeidet for Møller, Kverneland og Mobile med salg av brukte og nye biler, samt hatt ulike lederroller.

Kjell Olav Dørre går inn i Syrstads ledergruppe, og tiltrer i sin nye stilling 01. august.

Kjell Olav Dørre - Daglig leder MyCar Billingstad. Foto: MyCar
Mette Syrstad - Kjededirektør i MyCar. Foto: Tone Syrstad

MyCar er Norges første og eneste bruktbilkjede med butikker i Stavanger og Bergen. MyCar vil åpne sitt tredje utsalg i Oslo i løpet av sommeren. Bruktbilkjeden er en del av MyCar Group som også rommer dekkhotelkjeden Dekkstra og skade- og lakkjeden Skala.