MyCar åpner sin fjerde bruktbilbutikk - i Trondheim

MyCar - Norges nye bruktbilkjede, fortsetter ekspansjonen. Bruktbilkjeden åpner snart sin fjerde bruktbilbutikk på Tunga i Trondheim.
MyCar sin nye butikk på Tunga i Trondheim har en meget sentral beliggenhet.

Sentral beliggenhet

MyCar sin nye butikk ligger i Magnus Lagabøters Vei, sentralt plassert ved E6. Trondheimsanlegget til MyCar, rommet tidligere Vikan Bil, og ligger i et område med flere andre aktører innen nybil, bruktbil og servicemarkedstjenester. Vikan Bil fortsetter sin virksomhet i nabobygget.

Anlegget er totalt 3000m2 stort - fordelt på et 1300m2 showroom, og en biloppsstillingsplass på 1700m2. Selve butikken går over to etasjer og rommer utstillingshall og kontorer i første etasje. I etasjen over vil MyCar levere ut biler til sine Trondheimskunder. Her vil også kjeden har mulighet til å vise frem noen godbiter fra sitt rikholdige lager.

- Vi har lenge hatt øyne på Trondheim, uttaler kjededirektør i MyCar, Morten Brurud. - Midt-Norge blir et viktig område for oss, og da er det naturlig å etablere oss i regionshovedstaden Trondheim, sier Brurud, før han fortsetter - Vi har tatt oss god tid til å sondere eiendomsmarkedet i Trondheim for å finne den perfekte lokasjonen. Nå er vi der. Tilknytningen til andre bilrelaterte virksomheter, samt plasseringen med god eksponering ut mot E6 er en lokalisering vi er svært fornøyde med.

Daglig leder allerede på plass

Dennis Halsli er ansatt for å bygge opp og utvikle MyCar sin nye bruktbilbutikk i Trondheim. Halsli har betydelig bransjeerfaring, og kommer senest fra Bilia Outlet. Han har tidligere vært innom Sulland og Kverneland som selger.

Den nye daglige lederen arbeider nå med å ansette to selgere.

- Jeg ser etter folk som elsker bruktbil, er initiativrik, og som er klar for å skape regionens beste bruktbilbutikk. sier Dennis Halsli. - Jeg gleder meg helt vilt til å komme i gang, og jeg ser frem til å vise trønderne vårt fantastiske bruktbilkonsept.

- I Dennis har vi funnet det vi trenger for å markere oss positivt i Trondheim, sier Morten Brurud. - Nå skal vi få på plass to like gode selgere, så er vi klar for å ønske nye og gamle kunder velkommen i vår fjerde butikk, avslutter kjededirektøren.

MyCar er i gang med å tilpasse lokalene til kjedens retail-standard, og forventet åpning er januar 2023.

MyCar sin nye butikk på Tunga i Trondheim har en meget sentral beliggenhet.
Daglig leder, MyCar Trondheim - Dennis Halsli
Kjededirektør, MyCar - Morten Brurud

MyCar er Norges nye bruktbilkjede og selger pent brukte biler til folk flest. MyCar er merkeuavhengig og har butikker på Billingstad utenfor Oslo, i Bergen, Trondheim og Stavanger.

Bruktbilkjeden er en del av MyCar Group som også rommer dekkhotelkjeden Dekkstra. MyCar Group er også eier av den nye nasjonale skade- og lakk-kjeden Intakt Bilskade.

MyCar Group er eid av Gjensidige Forsikring ASAFrydenbø Bil AS og Kverneland Mobility AS.