Ny konserndirektør i OBOS

Kathinka Koch Sommerseth (49) blir ny konserndirektør for samfunnsansvar, marked og kommunikasjon i OBOS.

OBOS styrker konsernledelsen ved å opprette en ny funksjon med overordnet konsernansvar for samfunnsansvar, marked og kommunikasjon.

Kathinka Koch Sommerseth kommer fra rollen som markedsdirektør i Storebrand ASA og har tidligere arbeidet i Creuna, Jordan og Orkla med kommunikasjon, marked og merkevare. Hun er også styremedlem i Unicef Norge.

– OBOS har en sterk merkevare som stadig må fornyes i tråd med samfunnets og medlemmenes forventninger til oss. Vi har sett etter en kandidat med bred erfaring fra arbeid med marked, merkevare og kommunikasjon. En person med tydelig samfunnsansvarsprofil, sterke lederegenskaper og dokumenterte resultater. Jeg er svært tilfreds med å få Kathinka Koch Sommerseth om bord til å lede dette arbeidet. I Storebrand har hun bygget opp et av Norges ledende markedsmiljøer med sterkt fokus på sømløs kundeopplevelse, digitalisering og kobling til konsernets strategi og med en tydelig samfunnsansvarsprofil. Hun er en dyktig leder, har erfaring med å koordinere markedsarbeid på tvers av landegrenser og evner å skape gode resultater gjennom teamet sitt, sier konsernsjef Daniel Kjørberg Siraj i OBOS.

– Jeg ser virkelig frem til å ta fatt på alle de spennende oppgavene som stillingen innebærer. OBOS er en unik og sterk merkevare, med et tydelig samfunnsansvar. Jeg gleder meg til å bidra til å fremme markeds- og kommunikasjonsarbeidet i et fremtidsrettet selskap som skal bidra til at folk kan få realisert sine boligdrømmer, sier Kathinka Koch Sommerseth.

Hun tiltrer stillingen senest første september.

Kathinka Koch Sommerseth

Daniel Kjørberg SirajKonsernsjef i OBOS

OBOS BBL er en medlemsorganisasjon med over 470 000 medlemmer. Siden 1929 har vi skaffet våre medlemmer bolig, samt forvaltet disse på en trygg måte.