Ny konserndirektør for kommersielt område

Joachim Lupnaav Johnsen er tilsatt som ny konserndirektør for kommersielt område i Avinor.

Foto: Implement

Kommersielt område skilles ut som egen avdeling med leder som inngår i Avinors konsernledelse.

Johnsen har bred erfaring fra utvikling av kommersielle organisasjoner og ulike styreverv, og har de siste årene hatt rollen som senior partner i Implement Consulting Group.

- Johnsen gjorde et solid inntrykk i rekrutteringsprosessen, og hans engasjement og kompetanse er et meget godt utgangspunkt for å løse oppgavene i Avinor. Vi går inn i en spennende fase for hele det kommersielle området i kjølvannet av pandemien, og har også store anbudsprosesser på gang, sier konsernsjef i Avinor, Dag Falk-Petersen.

- Muligheten for å bli en del av Avinor og finne nye løsninger for det kommersielle fundamentet i selskapet er både spennende og en formidabel oppgave. Samtidig er jeg ydmyk overfor samfunnsoppdraget og den jobben som Avinor har gjort for å komme dit selskapet står i dag. Jeg ser frem til å bli enda bedre kjent med organisasjonen og sette meg dypere inn i virksomheten. Sammen skal vi finne frem til de beste løsningene for fremtiden, sier Johnsen.

Vi svarer ikke på mediehenvendelser mellom 2100 - 0630 med mindre det inntreffer større hendelser. For informasjon om flytrafikken ved våre lufthavner, se www.avinor.no, og velg flyplass.

+47 918 15 614presse@avinor.no

Foto: Implement