Ny kommunikasjonssjef i Redningsselskapet

Redningsselskapet har ansatt Kristina Brekke Jørgensen som ny kommunikasjonssjef for avdelingen samfunnskommunikasjon.
Kristina Brekke Jørgensen

Jørgensen har lang erfaring innen kommunikasjon. Hun kommer fra stillingen som kommunikasjonssjef i Valgdirektoratet. I tillegg har hun blant annet jobbet som journalist i NRK, kommunikasjonsrådgiver ved Vestfold fylkeskommune og seniorrådgiver hos Direktoratet for samfunnssikkerhet og beredskap.

Hun forteller at det er mye hun gleder seg til i sin nye rolle hos Redningsselskapet. Å komme inn i Redningsselskapet i høysesong er en av dem. Da er det mye folk som er ute på sjøen og høyt trykk i kommunikasjonsavdelingen. Hun skal inngå i mange prosesser blant annet flyttingen av hovedkontoret til RS Noatun i Horten i 2024.

Det blir spennende å jobbe for en beredskapsorganisasjon som Redningsselskapet. Det er så mange spennende områder innenfor den maritime bransjen.

Jørgensen har et personlig forhold til sjø- og båtlivet. Hun har vokst opp med båtpuss om våren og seiltur hele sommeren. Hun og familien prøver å være så mye som mulig ute med båten så snart sesongen er i gang. Hun har i tillegg god erfaring med Redningsselskapet, og legger ikke skjul på at familien har fått hjelp av Redningsselskapet.

— Redningsselskapet er så mangfoldig og gjør så mye forskjellig. Alt fra kursing, beredskap og sommerskole. Redningsselskapet har et utrolig viktig oppdrag - at ingen skal drukne. Og bare gleden man får av å være på vannet i sammenheng med forebygging er en viktig del av det. Er man trygg så har man det gøy.

Kristina Brekke Jørgensen tiltrer 1.august.

Kristina Brekke Jørgensen

Våre 1 500 redningsmenn og -kvinner bemanner 53 redningsskøyter langs hele kysten og på de to største innsjøene. Vi er ofte de første på stedet når uhellet er ute.