Ny kjededirektør i skade- og lakk-kjeden Skala

Martin Nyhus (38) blir ny kjededirektør i skade- og lakk-kjeden Skala. Han kommer fra stillingen som CFO i MPS Bilskade Norge og har allerede startet i sin nye jobb.

Skala Skade & Lakk er en del av nyetablerte MyCar Group. Administrerende direktør i MyCar Group, Erik Diesen, er fornøyd med nyrekrutteringen.

- Vi er veldig glade for å ha Martin, med all hans erfaring og kompetanse, med på vårt lag, forteller han.

Martin Nyhus tiltrådde stillingen 1. januar og får ansvar for drift av Skala Skade & Lakk sine 8 verksteder, samt utvikling av kjeden og kjedekonseptet.

- Martin har jobbet med salg i hele sin karriere og har bred erfaring generelt fra bilbransjen og spesielt innen bilskade. Han skal nå hjelpe Skala og MyCar Group med salg, drift og utvikling av våre verksteder og tjenester, fortsetter Erik Diesen.

De siste årene har Martin Nyhus jobbet som CFO og Forretningsutvikler i MPS Bilskade. I Skala Skade & Lakk blir han kjededirektør. Han erstatter dermed Trond Vidar Sagen som har vært konstituert i stillingen.

- Jeg er glad og stolt over å ha fått denne muligheten, og gleder meg til å være en del av den reisen Skala Skade & Lakk og resten av MyCar Group har begynt på. Konseptet er veldig bra og jeg tror vi kan få mye ut av samarbeidet mellom kjedene, sier Martin Nyhus som også peker på ambisjonsnivået og mulighetene eierne av MyCar Group tilbyr som årsaker til at han ble fristet av jobben i Skala Lakk & Skade.

- Jeg kommer inn med kunnskap fra et frittstående system, og har nokså bred erfaring. Jeg ser frem til å benytte min kremmerånd, og tror min lederstil vil gi en boost for Skala Skade og Lakk, avslutter den nye kjededirektøren.

Skala Skade & Lakk AS har 8 verksted på Sør- og Vestlandet og er en del av nyetablerte MyCar Group.

MyCar Group er Norges nye bilkonsern og omfatter Norges eneste bruktbilkjede MyCar, dekkhotelkjeden Dekkstra og skade- og lakkjeden Skala.