Ny grafisk roman om en piratpappas utfordringer!

Ble med på et actionfylt eventyr med en piratpappa og hans to døtre!

Historien om familien Campbell er en serie godt plantet i den fransk-belgiske sprelske tegneserietradisjon. Forfatter og tegner er spanskfødte José Luis Munuera, som også er kjent for Sprint -avleggeren Zorglub.

Den lille familien må sies å være noe utenom det vanlige. Campbell er alenefar for de ustyrlige døtrene Itaca og Genova, samt den skravlete papegøyen Floyd og etter hvert en tam krokodille.

Som den gode og ansvarsbevisste far han er, har han trukket seg ut av fribytterbransjen for å gi barna en trygg oppvekst i roligere havner. Han har funnet tilholdssted på Bakalaoo, en øy for spedalske. Dit er det nemlig ingen andre som våger seg.

Problemet for familien er at den onde piraten Inferno er etter dem, og ikke engang en leprakoloni er trygg. Det som kan redde dem, er at «mini-Campbellene» er kjappe både i hodet og beina og finner originale løsninger på ethvert problem.

Familien Campbell er en serie på fem album, de to første utgis på norsk i 2020. Album 2 kommer i august.