Ny generalsponsor for triatlon!

Norges Triatlonforbund får med AKJ som generalsponsor i satsningen mot nytt OL-gull i Paris 2024. Dette gir de norske triatletene og trenerteamet en unik mulighet til å videreutvikle flere store idrettsøyeblikk.
F.v. Stine Dale, Lotte Miller, Solveig Løvseth og Sara Magndal på treningsleir i Spania. Foto: Sanna Johansson NTF.

Innovasjon

Arild Tveiten og hans trenerteam har fått mye anerkjennelse for å ha fått de norske triatletene opp i verdensklasse. «Da vi startet satsningen for 10 år siden måtte vi tenke nytt», forteller Tveiten. «Om vi hadde kopiert de andre så hadde vi i beste fall blitt like gode, vi hadde mål om å bli bedre».

Forskjellige bransjer, men like verdier

Denne ambisjonen deler triatlonlandslaget med den nye generalsponsoren AKJ som har sine egne 10-års planer innen fintech og krypto. AKJ driver det ledende krypto økosystemet for hedge fonds i Europa, et system som jobber for transformasjonen av finansindustrien. «Det vi gjorde i går er ikke godt nok i dag. Kanskje er det heller ikke relevant? Triatletene jobber knallhardt og fokusert for å endre folks oppfatning av hva som er mulig å få til – det samme som vi gjør innen finans-universet» forteller Anders Kvamme Jensen, grunnleggeren av AKJ.

Ny medalje i Paris 2024?

Sportsjef og hovedtrener Arild Tveiten forteller at denne avtalen er helt avgjørende for at vi skal kunne opprettholde satsningen frem mot å forsvare gullet under OL i Paris. «Ambisjonene i Tokyo var pallplassering, vi kan ikke være noe dårligere i Paris», uttaler Tveiten. De norske triatlonutøverne er i verdenstoppen og 2021 var året hvor de vant nesten alt de deltok på. «Sponsoravtalen med AKJ gjør at flere kan delta på viktige konkurranser og få konkurransematching mot resten av verdenseliten», forsetter Tveiten.

Aktive ansatte

Triatlon består av øvelsene svømming, sykling og løping. Det kan høres litt voldsomt ut i første omgang, men dette er noe de fleste kan gjennomføre. En del av avtalen vil være at NTF skal følge opp de ansatte i AKJ som ønsker å gjennomføre en konkurranse frem i tid. «Dette skal være frivillig», forteller Kvamme Jensen, og fortsetter «det å sette seg mål, for deretter å legge inn den innsatsen som trengs, og til slutt gjennomføre er gode egenskaper som gjenspeiler vår arbeidshverdag».

Tapetserte pallen

Suksessen i 2021 var ikke første gang de norske triatletene hevder seg i verdenstoppen. I 2018 tok de norske herrene 1, 2 og 3 plass på Bermuda. «Det kan fort skje igjen», sier Tveiten. «I tillegg til den individuelle satsningen satser vi på å kvalifisere oss og få en pallplassering i en miksstafett i Paris. Vi har et sterkt norsk landslag, og vi satser på unge utøvere for å utfordre dem som er best i dag.» For øyeblikket er hele landslaget på treningsleir i Sierra Nevada hvor de gjør de siste forberedelsene frem mot neste konkurranse i Yokohama i midten av mai.

About AK Jensen Group Limited

The AKJ group of companies (being AKJt Holdings Limited and AK Jensen Group Limited and their subsidiaries), established in 1995, is owned by shareholders who collectively have over US$24 billion in assets under management. The group serves hedge fund and institutional clients in 35 countries around the world.

The AKJ Ecosystem, a fully integrated crypto environment that provides institution-grade solutions for hedge fund managers, offers diversified access to the crypto economy for institutional investors. The ecosystem, which has over US$1 billion in ecosystem assets and provides services to clients with an additional US$11 billion in AuM, is the leading crypto hedge fund ecosystem in Europe. AKJ Ecosystem provides seed and accelerator capital to qualifying fund managers through its digital assets fund of funds, a top-ranked fund according to Eurekahedge. The interests of all participants – investors, fund managers and providers – are aligned through AKJ Token, a corporate enterprise token that fuels the ecosystem.

For more information about AKJ visit: https://www.akj.com.

Foto: Sanna Johansson NTF
Bak f.v Henrik Eliassen, Cedrik Christophersen, Vetle Thorn, Sebastian Wernersen, Carl August Jensehaugen Foran f.v Sara Magndal, Lotte Miller, Solveig Løvseth, Stine Dale Foto: Sanna Johansson NTF
Signeringsmøte. (bak f.v. Markedssjef i NTF Per Morten Hjemgård, Sportssjef i NTF Arild Tveiten, HR-direktør i AKJ Fredrik Erikstad, Generalsekretær i NTF Gabrielle Bjørnstad-Northern og Brand- og markedsdirektør i AKJ Mona Lunde Martinsen) Foto: privat