Ny Fanta: Lik utenpå – forskjellig inni
Fanta finnes i en lang rekke varianter verden over, og denne våren gjør selskapet en spesiell vri når de lanserer nye smaker i Norge: Folk vil oppleve at like flasker smaker forskjellig. Det eneste smakene har til felles, er at de inneholder eplejuice og er uten tilsatt sukker.
Den nye smakskampanjen har fått navnet #WhatTheFanta.
– Vi vet at det alltid er mye interesse blant folk for nye Fanta-smaker i Norge. Dette er vårt første hemmelige smakseksperiment her i landet, og det gjennomføres eksklusivt for en begrenset periode. Vi har hentet inspirasjon i Asia, der de hadde en lignende smakskampanje som ble veldig populær i 2018, forteller Ingrid Halvorsen, Brand Manager i Coca-Cola Norge AS.
Det norske Fanta-teamet oppfordrer folk til å ha det moro når de smakstester og gjetter hvilken smak de nettopp har drukket.
– Poenget er ikke nødvendigvis å gjette riktig, men å ha det gøy med å teste ukjente og uvante smaker fra en kald brusflaske som er lik utenpå, men forskjellig inni. Og vi blir veldig glade for alle som deler sine forslag på vår Instagram- og Facebook-side, avslutter Ingrid Halvorsen.
#WhatTheFanta finner du i butikkene fra mai. Halvlitersflaskene med de hemmelige smakene er på tilfeldig besøk en periode frem mot høsten.
Nøkkelord
Kontakter
Mette Vinther TalbergKommunikasjonssjef
Tel:+47 996 96 982mvinther@cokecce.comBilder
Dokumenter
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Robsrudskogen 5
1471 Lørenskog
+47 67 92 40 50http://www.coca-cola.no
Om Coca-Cola Norge
The Coca-Cola Company (TCCC) er verdens ledende produsent av alkoholfrie drikkevarer. Oppskriften på Coca-Cola ble laget i 1886 av apotekeren John S. Pemberton i Atlanta, USA, og i Norge kom Coca-Cola på markedet i 1926. Coca-Cola Norge eier og leder merkevarene mens Coca-Cola European Partners Norge AS (CCEPN) har ansvaret for produksjon, salg og distribusjon av Coca-Cola i Norge. Fra produksjonsanlegget på Lørenskog, like utenfor Oslo, markedsføres og distribueres Coca-Cola®, Coca-Cola uten sukker®, Coca-Cola light®, Fanta®, Sprite®, Sprite zero®, Urge®, TAB X-tra®, Glaceau Smartwater®, bonaqua®, fuzetea®, Honest®, Powerade®, Minute Maid®, Kuli®, CHAQWA®. Coca-Cola European Partners Norge har rundt 550 ansatte i Norge, og Coca-Cola Company Norge har i overkant av 10 ansatte. Se www.coca-cola.no for mere informasjon.
Følg pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Nyheter fra Coca-Cola21.2.2024 13:37:40 CET | Pressemelding
Coca-Cola lanserer flere nyheter for det norske markedet – her får du oversikten.
Coca-Cola Creations: Feirer K-Pop med «limited edition»20.2.2024 14:30:24 CET | Pressemelding
Coca-Cola lanserer nå sitt nyeste produkt fra selskapets kreative Creations-univers: «Coca-Cola K-Wave Zero Sugar». Den nye smaken feirer K-Pop-bølgen og alle dens fans, og blir tilgjengelig i et svært begrenset opplag.
Coca-Cola: 25 år med norsk produksjon på Lørenskog19.12.2023 09:32:37 CET | Pressemelding
Det har gått 25 år siden verdens mest populære brus startet norsk produksjon på Lørenskog. – Nå ser vi frem mot de 25 neste, sier Carl Lescroart, administrerende direktør for Coca-Cola Europacific Partners Norge.
Her er Norges beste fotballklubber – på panting8.12.2023 09:29:23 CET | Pressemelding
Årets utgave av Pantedugnaden skapte ekstrainntekter for de deltakende klubbene på nærmere halvannen million kroner. To norske fotballklubber står igjen som Norgesmestere på panting.
«Finn frem julenissen i deg» oppfordrer Coca-Cola7.12.2023 09:50:51 CET | Pressemelding
Gjennom sin nye film, «Verden trenger flere julenisser», bruker Coca-Cola årets julekampanje til å sette fokus på gode hverdagsgjerninger. Ved å hylle hverdagsheltene – eller «nissene» om du vil – ønsker Coca-Cola å inspirere folk til å finne frem sin indre julenisse. I disse dager avløser den nye filmen klassikeren «Holidays are coming» på norske TV-skjermer.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom