Ny direkterute til Newcastle

Loganair stater enda en ny rute fra Flesland. Fra 27. april neste år kan du fly direkte Bergen – Newcastle.

-Det er svært gledelig at Loganair utvider rutenettet sitt med enda en rute mellom Nord-England og Bergen. Newcastle ligger geografisk tett på Bergen, og de to byene har utviklet tette bånd både innen næringsliv og kultur opp igjennom, blant annet grunnet båtforbindelsen som har vært mellom de to byene i over 130 år, forteller lufthavndirektør på Bergen lufthavn, Helge Eidsnes.

-Den nye ruten er naturlig nok svært interessant for næringslivet, men man skal ikke se bort fra at en del Newcastle-fans nå vil følge ekstra med på rutetabellen til Loganair.  Vi ser frem til et spennende og godt samarbeid med Loganair i tiden som kommer, sier Eidsnes.

Det skotske flyselskapet vil betjene den nye helårsruten. Ruten har oppstart 27. apr2020, og flyr fire ganger i uken for å være et tilbud til kortere foretningsreiser og langweekend-turisme. Med flytypen Embraer 135, vil flytiden være kun 1 time og 35 minutter.

I Newcastle, og regionen rundt byen i nordøstlige England, finner man mange bedrifterinnen energinæringen med stort fokus på fornybar energi og fornybare offshore-installasjoner.

Newcastle er også en populær feriedestinasjon med kunst og kultur, et pulserende og med Premier League klubben Newcastle United.

Intu Metro Center, et av Europas største outlet shoppingsentre, med mer enn 500 butikker finner man også her.

Kay Ryan, komersiell direktør i Loganair, sier: Vi er glade for å knytte Bergen til nordøstlige England. Vi betjener allerede Newcastle fra Stavanger og har stor pågang fra både bedrifts- og feriereisende til Newcastle som ønsker å oppleve utelivet, kunst og kulturscenen og fantastiske shoppingmuligheter. Vi er sikre på at Begenserne nå vil nyte det samme tilbudet.Vi tilbyr for øyeblikket en introduksjonspris på reiser fra Bergen som starter fra kr 929."

Billetter kan bookes på www.loganair.co.uk, ved å ringe Loganair på 0044 141 642 9407.

Avinor har ansvar for 43 statlig eide lufthavner, og flysikringstjenesten for sivil og militær luftfart i Norge. Dette nettverket binder Norge sammen - og Norge sammen med verden.

Rundt 2.800 medarbeidere har ansvar for å planlegge, bygge ut og drive et samlet lufthavn- og flysikringssystem. Avinors virksomhet finansieres gjennom luftfartsavgifter og kommersiell virksomhet på flyplassene.

Følg pressemeldinger fra Avinor

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Avinor på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Avinor