Ny CFO i Nye Veier

Per Ivar Moen tiltrer i rollen som CFO (direktør for økonomi, finans og virksomhetsstyring) 8. februar.

Per Ivar Moen er ny CFO i Nye Veier fra 8. februar

– En hovedmotivasjon for å søke på stillingen var Nye Veiers meningsfulle oppdrag. Selskapet er blitt en viktig aktør for å bygge trafikksikre veier som knytter sammen mennesker og bo- og arbeidsmarkedsregioner. For en som også har bodd og studert i flere byer og land er også det nasjonale mandatet til selskapet av særlig interesse, sier Per Ivar Moen.

Han kommer fra stillingen som eiendomsdirektør i Skeie Eiendom i Kristiansand. I tillegg har han tidligere erfaring som daglig leder i God Driv AS, divisjonsleder i Rambøll og en konsulentrolle i Deloitte.

– Dypest sett handler dette om å bruke min bredde og kompetanse innenfor forretningsutvikling i ulike bransjer, kombinert med konsulentferdigheter som analyse, prosessledelse og kommunikasjon. Jeg vil fortsette å ivareta Nye Veiers interne økonomifunksjon, men kommer også til å vektlegge økonomistyring fra et virksomhetsperspektiv. Nye Veier er en offentlig aktør som skal investere betydelige summer i fremtidens løsninger for mobilitet, sier Moen.

Den nye direktøren har utdanningsbakgrunn fra siviløkonomutdanningen ved Norges Handelshøyskole (NHH) og har tatt det internasjonale mastergradsprogrammet CEMS ved prestisjeskolen HEC i Paris. I tillegg har han årsstudium i psykologi fra UiO og grunnfag i fransk.

– Per Ivar har gjennom en omfattende rekrutteringsprosess imponert oss med sin breddeerfaring og kompetanse. Nye Veier har sett frem til å få han med på laget, sier Anette Aanesland, administrerende direktør i Nye Veier.

Per Ivar Moen er ny CFO i Nye Veier fra 8. februar

Kartlegger fiskens bevegelser i nordre del av Mjøsa og Lågen1.2.2021 13:30:07 CETPressemelding

Nye Veier har startet et omfattende prosjekt for å kartlegge hvor fiskearten lake beveger seg i Lågendeltaet gjennom gyteperioden. Med et 20-talls sensorer på elvebunnen og ca. 25 fisker med lydsender operert inn i buken, skal ny kunnskap på plass om lakens gyteområder før arbeidene med byggingen av den nye E6-brua over Lågen starter. Til våren skal også krøklas gyteplasser langs Vingromlandet kartfestes.