Ny administrerende direktør i Coca-Cola European Partners Norge
1. juni blir Carl Lescroart ny administrerende direktør i Coca-Cola European Partners Norge. Carl kommer opprinnelig fra Belgia, og har en bred kommersiell erfaring fra Coca-Cola European Partners (CCEP). Her har han hatt ulike roller de siste åtte årene, og leder i dag den kommersielle avdelingen til CCEP Frankrike. Han har også tidligere ledet den franske salgsorganisasjonen, vært direktør for kalde drikker i Belgia/Luxemburg og hatt ansvaret som salgsdirektør i Belgia.
Før han begynte i CCEP jobbet Carl i Masterfoods og Sara Lee/ Douwe Egberts som direktør for internasjonal handel og kommersiell direktør for kaffe og te.
Norge er et utfordrende og spennende marked
Selv vil Carl flytte med familien til Norge så fort det er mulig, og han ser frem til å lære mere om et marked som er litt spesielt i europeisk sammenheng.
– Jeg ser frem til å jobbe med et sterk norsk team i et marked som er utfordrende og spennende, og jeg håper og tror jeg kan bidra med min erfaring fra andre markeder, forteller Carl Lescroart.
– Vi gleder oss til å få Carl på plass i Norge, der han kommer til å spille en viktig rolle i dialogen med kundene våre i tiden som kommer. Med hans brede kommersielle erfaring og positive engasjement er vi sikker på at han vil bidra til å skape verdi for alle parter, sier Per Hynne, kommunikasjonsdirektør i Coca-Cola European Partners Norge.
Nøkkelord
Kontakter
Per HynneKommunikasjonsdirektør
Tel:+47 951 36 322phynne@cokecce.comMette Vinther TalbergKommunikasjonssjef
Tel:+47 996 96 982mvinther@cokecce.comBilder
Dokumenter
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Robsrudskogen 5
1471 Lørenskog
+47 67 92 40 50http://www.coca-cola.no
Om Coca-Cola European Partners Norge
Coca-Cola European Partners Norge AS (CCEPN) har ansvaret for produksjon, salg og distribusjon av Coca-Cola i Norge, mens Coca-Cola Norge eier og leder merkevarene. Fra produksjonsanlegget på Lørenskog, like utenfor Oslo, markedsføres og distribueres Coca-Cola®, Coca-Cola uten sukker®, Coca-Cola light®, Fanta®, Sprite®, Sprite zero®, Urge®, TAB X-tra®, Glaceau Smartwater®, Telemark av bonaqua®, fuzetea®, Honest®, Powerade®, Minute Maid®, Kuli® og CHAQWA®. CCEPN distribuerer også merkevarene Monster og Burn for Monster Beverages. Coca-Cola European Partners Norge har rundt 550 ansatte i Norge. Se www.ccep.com og www.coca-cola.no for mer informasjon.
Følg pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Nyheter fra Coca-Cola21.2.2024 13:37:40 CET | Pressemelding
Coca-Cola lanserer flere nyheter for det norske markedet – her får du oversikten.
Coca-Cola Creations: Feirer K-Pop med «limited edition»20.2.2024 14:30:24 CET | Pressemelding
Coca-Cola lanserer nå sitt nyeste produkt fra selskapets kreative Creations-univers: «Coca-Cola K-Wave Zero Sugar». Den nye smaken feirer K-Pop-bølgen og alle dens fans, og blir tilgjengelig i et svært begrenset opplag.
Coca-Cola: 25 år med norsk produksjon på Lørenskog19.12.2023 09:32:37 CET | Pressemelding
Det har gått 25 år siden verdens mest populære brus startet norsk produksjon på Lørenskog. – Nå ser vi frem mot de 25 neste, sier Carl Lescroart, administrerende direktør for Coca-Cola Europacific Partners Norge.
Her er Norges beste fotballklubber – på panting8.12.2023 09:29:23 CET | Pressemelding
Årets utgave av Pantedugnaden skapte ekstrainntekter for de deltakende klubbene på nærmere halvannen million kroner. To norske fotballklubber står igjen som Norgesmestere på panting.
«Finn frem julenissen i deg» oppfordrer Coca-Cola7.12.2023 09:50:51 CET | Pressemelding
Gjennom sin nye film, «Verden trenger flere julenisser», bruker Coca-Cola årets julekampanje til å sette fokus på gode hverdagsgjerninger. Ved å hylle hverdagsheltene – eller «nissene» om du vil – ønsker Coca-Cola å inspirere folk til å finne frem sin indre julenisse. I disse dager avløser den nye filmen klassikeren «Holidays are coming» på norske TV-skjermer.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom