Aspelin Ramm Eiendom

Null skadefravær i 2021

Aspelin Ramms fokus på sikkerhet, helse og arbeidsmiljø (SHA) gir resultater: Skadefraværet på selskapets byggeplasser var i fjor lik null.
Foto Lars Petter Pettersen

Med nær én million (993 212) arbeidstimer på Aspelin Ramms byggeplasser i 2021 var samtlige uten skadefravær. I tillegg rapporterer Veidekke om 1000 dager uten skadefravær på selskapets største byggeprosjekt, VIA i Vika.

– Entreprenører, prosjektledere, byggeledere, SHA-koordinatorer og alle andres innsats ute på byggeplass er viktigste årsak til denne gode trenden. Vi legger stor vekt på SHA når vi velger samarbeidspartnere, sier Trond Erik Sveen, prosjektdirektør i Aspelin Ramm.

Sikker arbeidsplass

Aspelin Ramm jobber målrettet med SHA gjennom tydelige krav til leverandører, opplæring av egne ansatte og løpende engasjement underveis i byggeprosjektene. Risikoforhold vurderes, analyseres og dokumenteres i en egen SHA-plan i forkant av hvert prosjekt, og entreprenørens SHA-arbeid følges aktivt opp i byggeperioden.

Som byggherre skal Aspelin Ramm bidra til å forsterke sikkerhetsarbeidet som entreprenøren gjør i prosjektene.

– Ser vi noe ute på byggeplass eller i rapporteringen som gir grunn til bekymring ber vi om tiltak, forsikrer Sveen.

Han gir honnør til samarbeidspartnerne som har jobbet godt med det daglige SHA-arbeidet ute på byggeplassene.

– SHA-arbeidet er det viktigste arbeidet vi gjør i våre byggeprosjekter, store eller små. I Aspelin Ramms byggeprosjekter skal alle komme trygt hjem etter endt arbeidsdag, enten de er ansatt hos oss eller jobber for noen av våre leverandører, avslutter Sveen.

Last ned bilde
SHA-arbeidet er det viktigste arbeidet vi gjør i våre byggeprosjekter, store eller små, sierTrond Erik Sveen, prosjektdirektør i Aspelin Ramm. Foto Lars Petter Pettersen

Om Aspelin Ramm Eiendom

Aspelin Ramm Eiendom
Vulkan 16

+47 22 40 40 00http://post@aspelinramm.no

Følg pressemeldinger fra Aspelin Ramm Eiendom

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Aspelin Ramm Eiendom på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Aspelin Ramm Eiendom