Norvestor kjøper PELIAS og Terminix UK fra Terminix.

PELIAS Norsk Skadedyrkontroll AS går inn i partnerskap med Norvestor for å bygge en ny Europeisk gruppe innen skadedyrkontroll.

Pelias Norsk Skadedyrkontroll AS (”Pelias”) har siden 2019 vært eid av Terminix Global Holdings (”Terminix Global”), etter at Norvestor gjennom Nomor Holding solgte selskapet. Terminix Global og Rentokil Initial vurderer en fusjon mellom selskapene, og som et vilkår for å kunne gjennomføre fusjonen må Terminix Global selge Pelias samt sin virksomhet i Storbritannia (Terminix UK). Etter en omfattende og hektisk salgsprosess, står det nå klart at Norvestor går inn som ny eier av Pelias og Terminix UK. Sammen skaper dette en ny ledende gruppe innen skadedyrkontroll i Nord-Europa.

«PELIAS har hatt en sterk vekst og bratt læringskurve etter at vi ble solgt til ett stort internasjonalt konsern i 2019. Tiden i Terminix Global har gitt oss ny internasjonal kompetanse, tyngde og erfaring til videre utvikling. Samtidig har vi stått i spissen for å lære bort den norske suksess-modellen hvor kundetilfredshet, nye miljøvennlige løsninger og kvalitet i alle ledd har vært våre fokus områder. Vi er også veldig fornøyd med å kunne få med oss gode kollegaer i Storbritannia, da Terminix UK er med på laget fremover» - sier daglig leder Trond Kristiansen i PELIAS

Med 35 års erfaring og over 27.000 kunder er PELIAS en av Norges ledende selskap innen skadedyrkontroll og bekjempelse. Med årlige millioner til forskning, nye innovative løsninger og grønn linje er PELIAS ikke bare ledende, men også framtidsrettet.

«Vi er ekstremt fornøyd med å komme tilbake under paraplyen til Norvestor, da vi kjenner selskapet godt fra tidligere eierskap. Samtidig er det godt å ha norske eiere – så på en måte kom 17. mai tidlig for oss i år. Vi er også godt fornøyd med at tidligere eiere ønsker oss tilbake, dette beviser ovenfor oss at vi leverer en tjeneste som er i verdensklasse.» - sier Trond Kristiansen.

Norvestor er en ledende Nordisk private equity aktør med fokus på investeringer i mellomstore selskaper, og har kontorer i Oslo, Stockholm, Helsinki, København and i Luxemburg. Investeringsteamet har jobbet sammen siden 1991, noe som gjør det til en av de mest erfarne  private equity-aktørene i Norden. Norvestorfond har som målsetning å investere i mellomstore vekstselskaper i Norden med potensiale for å skape en ledende Nordisk eller internasjonal posisjon, typisk sett gjennom organisk vekst, oppkjøp og geografisk ekspansjon. Les mer på www.norvestor.com.

- «Vi er glade for å kunne annonsere enda et steg i samarbeidet mellom Norvestor, Pelias og Terminix UK, og vi gleder oss til å videreføre suksessen til flere markeder i inn- og utland», sier Kristiansen

- «PELIAS har hatt imponerende resultater i Norge de siste årene, både innen skadedyr, rutiner, kundetilfredshet og økonomisk resultat. Vi tror at PELIAS har svært gode muligheter til å etablere seg også i øvrige markeder sammen med Terminix UK, hvor både interessen og behovet for gode skadedyrrutiner øker. Globalt ser vi at varmere klima øker mengden skadedyr og nye arter får fotfeste. Våre dyktige ansatte, profesjonelle og automatiserte løsninger passer godt inn i denne nye utviklingen. Her er også Norge i førersetet globalt», avslutter Kristiansen.

Spørsmål kan rettes direkte til daglig leder i PELIAS Norsk Skadedyrkontroll AS, Trond Kristiansen.

Tlf. 33 33 00 00 eller e-post tk@pelias.no

Om PELIAS Norsk Skadedyrkontroll

Martensvegen 63
2409 Elverum

33 33 00 00https://pelias.no/

PELIAS Norsk Skadedyrkontroll er landsdekkende, og en av landets største innen skadedyr. Vi tilbyr i tillegg tjenester innen hygiene, trygg mat, fuglesikring, radon og sopp.

PELIAS er eid av det norske private equity selskapet Norvestor. Vårt hovedkontor ligger i Elverum. Vi har i dag over 200 ansatte og godt over 27 000 privat- og bedriftskunder.