NorthKid slipper kjærlighetserklæring

Hva om vi sier at det finnes en gjeng musikalske superhelter fra nord? Fem kompiser som minner om vinden som blåser gjennom trærne en høstkveld på vei til fest, om lykkefølelsen du får når favorittlåten settes på og alle sene kvelder du har danset vekk med gode venner. Disse superheltene er NorthKid. Med evner som strekker seg fra skamløs pop produksjon til fløyelsmyk vokal, er de en uredd gjeng som vil gi alt for at du skal være underholdt.

Fredag 16. oktober slipper de sin nyeste singel «Still Here For You». En følsom låt som vil treffe deg rett inn i hjerterota, inspirert av kjærlighetssorg og tapte følelser. Den er skrevet av danske Max Ulver og Andreas Ringblom, kjent fra samarbeid med blant annet «Jesper Jenset», «Sonny Alven» og koreanske «Stray Kids».

- Låten er en søt kjærlighetserklæring til eksen sin, som man kanskje ikke var så ferdig med som man trodde. Den handler om alle de følelsene man har etter å ha mista dama si, men så er kanskje hun mer ferdig med deg enn du er med henne da. "I hate myself for hoping that your heart gets broken" føler vi oppsummerer låta ganske bra, forteller NorthKid.

Dette er NorthKid på sitt mest fløtete og følsomme. En låt som passer perfekt inn i breakup-spillelisten.

Det er Helge og Håkon som skriver og produserer de fleste låtene med god drahjelp fra resten. Vegard på bass er en skjult perle som sørger for at du tramper med i takt. På trommer finner du Sebastian, en absolutt joker som byr på mye humor og sørger for bølger i lydbildet. Bilal sin kraftfulle stemme er kanskje grunnen til at du først fant bandet, men han er på ingen måte den eneste grunnen til at du kommer til og bli. Dette er sterke karakterer som sammen byr på noe helt magisk.

Lydbildet sammenlignes med Dagny og Sigrid, mens bandets store forbilder er OneRepublic og 5 Seconds of Summer. Låten «Done Fighting» var A-listet på P1 i 17 uker og siste slippet «Talk About Us» er fortsatt C-listet på P1. Lørdag 24. oktober gjester dem scenen med live show under årets Stjernekamp på NRK.

«Still Here For You» er tilgjengelig på alle plattformer fredag 16. oktober. Lørdag 24. oktober finner du dem også på scenen under Stjernekamp sin semifinale.

Spotify

Skinny Days gir oss ny favoritt låt til morgenkaffen19.11.2020 11:00:00 CETPressemelding

Skinny Days og CLMD sin glade «Voices In My Head» har nylig nådd 3 millioner streams og vært en gjenganger på treningsspillelister i flere land siden slippet i september. Nå stripper de den ned i en akustisk versjon fremført av Cate Downey, venninne og låtskriver fra Colorado samt student ved LIMPI. Låten i sin helhet er produsert av Skinny Days. Teksten blir løftet frem på en helt ny måte ved hjelp av den råe og ærlige stemmen til Cate og sammen inviterer dem lytterne til å utforske en mer melankolsk side av musikken. Denne akustiske versjonen er perfekt til de mørke vinterdagene vi har i vente. På spørsmålet hvorfor de ønsket å lage en akustisk versjon svarer gutta: «For å vise frem en side av sangen mange kanskje ikke visste om, og for å gi verden en herlig pustepause og behagelig bakgrunnsmusikk til kaffekoppen man drikker mens det fortsatt er mørkt ute på morgenen». I tråd med originalversjonen er kunstverket på artwork malt av den nihilistiske kunstneren Thea Klingvall. «Voices I