Norske tilstander – tar temperaturen på Norge før Stortingsvalget

Gjengen fra «Trumps verden» er tilbake i et nytt, uformelt aktualitetsprogram - «Norske tilstander». I programmet rettes blikket mot kommende Stortingsvalg med fokus på aktuelle saker i norsk politikk.
Norske tilstander - programlederne Eirik Bergesen, Morten Sandøy og Elin Ludvigsen.

-Med programmet «Trumps verden» fikk vi opp interessen for amerikansk politikk, og det ble et svært populært program på TV 2 Nyhetskanalen. Nå gjentar vi suksessoppskriften, men kler det om i norsk drakt og leverer et program om norsk politikk. Vi beholder den uformelle tonen og legger opp til et litt annerledes program om norsk politikk hvor vi nok også kommer til å bruke både skråblikk og litt humor, sier Silje Hovland, redaksjonssjef i TV 2 Nyhetene.

«Norske tilstander» skal gå i dybden på saker som engasjerer bredt og nært med uventede vinklinger. Målet er å lage et uformelt aktualitetsprogram med spennende gjester og godt humør, som skal gjøre seerne litt klokere.

Fem måneder før Stortingsvalget vil redaksjonen i «Norske tilstander» ta temperaturen på en nasjon på vei ut av en pandemi og inn i en valgkamp.De vil følge Erna Solberg som posisjonerer seg for en historisk tredje periode som statsminister, Jonas Gahr Støre som er klar for å vise at han endelig kan lykkes, og Trygve Slagsvold Vedum som lurer i kulissene. Samtidig som folk flest kanskje er mest opptatt av når de endelig kan klemme hverandre og når de kan reise igjen.

-«Norske tilstander» blir egentlig startskuddet for TV 2 sin dekning av høstens Stortingsvalg. Vi har mange planer for valgdekningen hvor vi kommer tilbake med mer konkret informasjon om ikke så altfor lenge, avslutter Silje Hovland.

Programledere for «Norske tilstander» er Elin Ludvigsen, Morten Sandøy og Eirik Bergesen.

«Norske tilstander» får premiere i dag 15. april kl. 17.30, og vil vises hver torsdag.

Nina EnghPR- og medierådgiver

Bloggerne, Funkyfam, God morgen Norge, God kveld Norge, Premier League, Martine vil bli politi, Norske tilstander og barne-tv.

Tel:916 05 816nina.engh@tv2.no

Norske tilstander - programlederne Morten Sandøy, Elin Ludvigsen og Eirik Bergesen.