Norsk-dansk brytesamarbeid

Norges Bryteforbund (NBF) er enig med det danske bryteforbundet om et samarbeid som sikrer ny midlertidig landslagssjef og sportssjef.

Nå får den danske sportssjefen Thor Hyllegaard og landslagstrener Szymon Kogut ansvaret for det norske herrelandslaget og vil samarbeide med Olympiatoppen om det sportslige opplegget i første omgang fram til EM i april. I tillegg har Norges Bryteforbund ansatt Pål-Eirik Gundersen som assistenttrener. Han starter 1. februar. Stig-André Berge er med videre og får ansvaret for ungdom og juniorutøverne.

Norges Bryteforbund jobber samtidig med en ny langsiktig løsning og vil rekruttere en ny landslagstrener med base i Oslo i løpet av våren.

For ytterligere spørsmål - Generalsekretær Morten Sandnæs (416 66 651).