Norges Triatlonforbund inviterer til digitalt pressetreff: Innovasjon og prestasjon

Hvordan har det norske triatlonlandslaget kommet fra intet til forkant? Kristian Blummenfelt klarte med et nødskrik å kvalifisere seg til OL i Rio i 2016. Da var det få som hadde hørt om han. Nå er han en etablert stjerne, og Norge er ett av fire land i verden som har maks antall herrer på startstreken i OL i Tokyo neste måned. Vi har også et kvinnelag som er ungt, men tar kvantesprang på rankingene.
-En drakt som er bra i varmen og glir best i vannet har egenskaper vi streber etter, forteller sportssjef Arild Tveiten. Dette er blant innovasjonene som blir formidlet på pressetreffet. Foto: Tommy Zaferes/Norges Triatlonforbund (bildet kan brukes redaksjonelt)

Tema

Med innovasjon i utstyr, målingsstyrt treningsplanlegging og gode samarbeid har Norges landslag blitt en leder i utviklingen i norsk og internasjonal kondisjonsidrett. Vi skal forsøke å fortelle hvorfor.

Når: onsdag 30. juni fra kl 12. Via Zoom.

12.00 – Velkommen – Gabrielle Bjørnstad-Northern, generalsekretær i NTF

12.02 – Prestasjon og innovasjon – Arild Tveiten, sportssjef i NTF

12.15 – Innovasjon konkurransedrakt – Ole Kristian Augland, Director Product and Brand, Trimtex

12.25 – Målinger og innovasjon – Olav Aleksander Bu, ledar for innovasjonsprosjekter, NTF/Olympiatoppen