Norges Triatlonforbund får Scandic som ny sponsor

For Norges Triatlonforbund betyr dette mye, blant annet læring fra en sponsor som er god på å skape verdi fra slike samarbeid. Scandic Norge sponser en rekke idretter og er kjent som idrettens hotellkjede. Scandic blir hovedsponsor for triatloncupene - fra i år blir det Scandic Norges Cup og Scandic Ungdomscup. Norges Triatlonforbund lover at Scandic skal bli godt synlig for bredden av norsk triatlon.
Direktør for marked, merkevare og kommunikasjon i Scandic Norge, Tine Birkeland Westby og generalsekretær i Norges Triatlonforbund, Gabrielle Bjørnstad-Northern signerte samarbeidsavtale for 2023 og 2024. Foto: Tone Mella, Scandic

Gjennom avtalen får Scandic posisjon som parter.

- Norges Triatlonforbund har ekstremt dedikerte utøvere, imponerende resultater og en positiv utvikling i rekrutteringen. De har utøvere i et bredt spekter av aldersklasser, og nå håper vi enda flere får opp øynene for denne spektakulære idretten. Triatlon er en idrett med momentum nå, og vi er glade for å bidra inn i utviklingen, sier direktør for marked, merkevare og kommunikasjon i Scandic Norge, Tine Birkeland Westby.

- Vi gleder oss over avtalen med Scandic, og tror dette er et samarbeid vil bidra til å skape verdier for begge parter. I lag med Scandic har vi hatt gode samtaler om hvordan vi kan jobbe sammen. Nå ser jeg frem til å komme i gang med arbeidet, sier generalsekretær Gabrielle Bjørnstad-Northern i NTF.

Arrangementssjef i Norges Triatlonforbund, Fredrik Mandt (venstre) og Sponsor og Partnership Manager i Scandic, Cathrine Kleven Svendsen (høyre) har ansvaret for å iverksette verdifulle samarbeidstiltak. Foto: Tone Mella, Scandic