Norges største reisebyrå velger Entur

Berg-Hansen er først ute med å ta i bruk Enturs plattform for salg av togbilletter. Reisebyråets kunder kan nå bestille togreiser online fra alle togoperatører i Norge.

Berg-Hansen Reisebureau AS har inngått avtale med Entur om bruk av Enturs plattform for salg av togbilletter i hele Norge.

-Vi er veldig stolte over at Norges største reisebyrå er den første til å velge å bygge vår nye digitale løsning for salg av togbilletter inn i sin egen løsning. Det viser at vi har levert et godt og forbrukervennlig digitalt produkt som gjør at det blir enda enklere å reise bærekraftig, sier Hanne Nettum Breivik, som er direktør for mobilitet og marked i Entur.

Ved å bruke Enturs løsning får forbrukerne enkelt oversikt over hele togtilbudet i Norge, uavhengig av operatør. Dette skal forenkle folks kjøp av billetter i tråd med at regjeringen har åpnet for konkurranse mellom ulike togselskap. Per i dag opererer både Go-Ahead, SJ Norge og Vy (tidligere NSB) i Norge.

Entur er statlig eid og konkurransenøytralt og bygger digital infrastruktur for all kollektivtransport i Norge. Selskapet og samler inn data fra alle kollektivselskaper og lager tjenester for reiseplanlegging og billettsalg.

– Vi har jobbet hardt og lenge for å få denne løsningen på plass. Jeg er glad for at vi lever opp til vår ambisjon om levere bærekraftige løsninger til de reisende. Selv om reisevirksomheten er redusert for mange akkurat nå, vil det å bestille tog på lik linje som fly være høyaktuelt når folk skal reise igjen. Kundene ønsker enkel bestilling av tog, sier direktør for Salg og Forretningsutvikling i Berg-Hansen, Gunnar Gunnarsen.

For mer informasjon Hanne Nettum Breivik, mob 950 80 662

+47 23 62 00 00http://www.entur.org/

Følg saker fra Entur

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Entur på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Entur

Christel Elise Borge blir ny administrerende direktør i Entur22.4.2020 12:00:00 CESTPressemelding

«Vi er veldig glade for å kunne ønske Christel Elise Borge velkommen til oss. Entur er et statlig selskap som samarbeider bredt for å gjøre det enkelt å reise kollektivt i Norge. Med den store teknologiske utviklingen vi ser, så vil norsk transport se annerledes ut i fremtiden. Trafikantenes reisebehov vil endre seg, samtidig som selskaper vil tilby nye og smarte løsninger. Borges gode samarbeidsevner vil være et viktig bidrag i denne spennende utviklingen for kollektiv-Norge», sier styreleder Karin Bing Orgland.