Norge møter Belgia og Tyskland

Kvinnelandslaget starter sesongen med kamper mot Belgia 8. april og Tyskland fem dager senere.

2020-sesongen ble amputert for kvinnelandslaget, men Norge sikret i alle fall EM-plassen etter to seire over Wales. Etter at februar-samlingen ble avlyst har ikke laget vært samlet siden oktober.

Etter påske blir det derimot kamper igjen. Først mot Belgia på King Baudouin Stadium i Brüssel 8. april, før Tyskland venter på BRITA-Arena i Wiesbaden fem dager senere.

- Det har vært et utfordrende år med flere avlyste samlinger, så nå gleder vi oss virkelig til å møtes igjen. Det er viktig med gode samlinger og ikke minst møte gode lag for å utvikle oss videre. Det får vi virkelig muligheten til her, sier landslagssjef Martin Sjögren.

- Belgia er en nasjon i fremgang, vant sju av sine åtte kamper i EM-kvalifiseringen og er nummer 17 på FIFA-rankingen. Tyskland rangeres nå som Europas beste lag og har kun USA foran seg på FIFA-rankingen. Det blir to veldig fine tester for oss, fortsetter han.

Norges tropp vil bli offentliggjort i løpet av de kommende dagene.

Informasjon om ekstraordinært forbundsting17.6.2021 13:02:40 CEST | Pressemelding

Det ekstraordinære forbundstinget søndag 20. juni organiseres som et heldigitalt arrangement, uten publikum. Media kan følge tingforhandlingene direkte på NFF TV. Sendingen er åpen for alle, og tinget starter kl 12:00. Se program og mer informasjon om det ekstraordinære tinget her NFF inviterer til en digital pressekonferanse i etterkant av tinget. Link til pressekonferansen sendes ut i forkant. Endelig klokkeslett for pressekonferansen vil bli bestemt ut ifra tingforhandlingenes varighet, og vil bli informert om så fort det er klart. For påmelding til pressekonferanse, kontakt: Mari Stanisic Waagaard: msw@fotball.no

PRIV.RED: Invitasjon til landslagsuttak A-herrer21.5.2021 10:46:43 CEST | Pressemelding

Norges Fotballforbund inviterer til pressekonferanse der landslagssjef Ståle Solbakken presenterer troppen til kampene mot Luxembourg 2. juni og Hellas 6. juni. Pressekonferansen holdes tirsdag 25. mai kl 11.00, og gjennomføres digitalt via Teams. Journalister som skal delta på pressekonferansen (vi presiserer at dette gjelder for presse som skal delta og eventuelt stille spørsmål, øvrige kan følge pressekonferansen via stream) kan melde seg på til msw@fotball.no senest 25. mai kl 10.00. Pressekonferansen vil sendes på NFF TV og Fotballandslagets Facebook-side. Streamen vil bli tilgjengelig for media, link til stream sendes ut i forkant av pressekonferansen.

PM: Ny rapport viser betydningen av fotball for barn, unge og voksne i breddefotballen6.5.2021 13:54:26 CEST | Pressemelding

- Etter et særdeles krevende år for hele samfunnet, inkludert fotballen, var det naturlig for oss å finne ut hvor mye fotballen faktisk betyr for spillere og foreldre rundt i hele landet. Svarene vi fikk viser at fotball for svært mange er langt viktigere enn det som skjer på banen. Det merket mange spesielt godt da aktiviteten plutselig forsvant, sier president Terje Svendsen i Norges Fotballforbund. Da pandemien traff Norge i fjor og fotballen stengte helt ned, sier mange at de følte seg både mer rastløse og at det gikk ut over humøret. For hele 2 av 3 fotballspillere mellom 6 og 18 år er den organiserte fotballaktiviteten viktig eller svært viktig. Det fremgår av den ferske rapporten Norsk breddefotball – en rapport om nytten og gleden som Norges Fotballforbund står bak. Hele 1 av 4 fotballbarn oppgir i undersøkelsen at humøret deres var dårligere da det ble mindre organisert trening og kamp under koronapandemien. Mer enn 4 av 10 sier at de ble mer rastløse. Samtidig håper hele 82 p