Norge møter Belgia og Tyskland

Kvinnelandslaget starter sesongen med kamper mot Belgia 8. april og Tyskland fem dager senere.

2020-sesongen ble amputert for kvinnelandslaget, men Norge sikret i alle fall EM-plassen etter to seire over Wales. Etter at februar-samlingen ble avlyst har ikke laget vært samlet siden oktober.

Etter påske blir det derimot kamper igjen. Først mot Belgia på King Baudouin Stadium i Brüssel 8. april, før Tyskland venter på BRITA-Arena i Wiesbaden fem dager senere.

- Det har vært et utfordrende år med flere avlyste samlinger, så nå gleder vi oss virkelig til å møtes igjen. Det er viktig med gode samlinger og ikke minst møte gode lag for å utvikle oss videre. Det får vi virkelig muligheten til her, sier landslagssjef Martin Sjögren.

- Belgia er en nasjon i fremgang, vant sju av sine åtte kamper i EM-kvalifiseringen og er nummer 17 på FIFA-rankingen. Tyskland rangeres nå som Europas beste lag og har kun USA foran seg på FIFA-rankingen. Det blir to veldig fine tester for oss, fortsetter han.

Norges tropp vil bli offentliggjort i løpet av de kommende dagene.

PM: Utvalgsarbeid Qatar-spørsmålet24.3.2021 11:38:04 CET | Pressemelding

Sven Mollekleiv ble i forrige uke engasjert som leder av utvalget som skal se på hva norsk fotball skal gjøre for å reagere på Qatars (vertsnasjonen for fotball-VM 2022) håndtering av menneskerettigheter i landet, herunder utrede, vurdere og innstille på hvilket virkemiddel norsk fotball skal ta i bruk for sin reaksjon. Utvalget er nå klart, og består av 14 personer (seks kvinner, åtte menn). Et utvalg med en bred sammensetning av personer i og utenfor fotballen, med ulike stemmer i debatten og med viktig faglig kompetanse i problemstillingene utvalget skal vurdere. Utvalget starter sitt arbeid umiddelbart. SAMMENSETNINGEN AV UTVALGET Sven Mollekleiv Lang erfaring med internasjonale spørsmål, konflikter, mekling og håndtering av store, komplekse spørsmål. Lang fartstid i Røde Kors nasjonalt og internasjonalt. Kjenner idretten godt. Tom Høgli Toppklubbrepresentant, «initiativtager» Ole Kristian Sandvik Supporterrepresentant, styremedlem Norsk Supporterallianse (NSA) Gina Barstad Support

PRIV.RED: Invitasjon til pressekonferanse med Norges nye landslagskaptein12.3.2021 14:35:16 CET | Pressemelding

Herrelandslagets nye kaptein Martin Ødegaard stiller til digital pressekonferanse lørdag 13. mars kl 12.30. Journalister som skal delta på pressekonferansen (vi presiserer at dette gjelder for presse som skal delta og eventuelt stille spørsmål, øvrige kan følge pressekonferansen via stream) kan melde seg på til christer.madsen@fotball.no senest kl 11.00 i morgen. Pressekonferansen vil sendes på NFF TV og Fotballandslagets Facebook-side. Streamen vil bli tilgjengelig for media, link til stream sendes ut i forkant av pressekonferansen.