Noregs første stortingsmelding om barne- og ungdomskultur: Medietilsynet er positiv til at det digitale livet til barna blir anerkjent i kulturmelding
For første gong i historia legg ei norsk regjering fram ei melding om kunst og kultur for, av og med barn og unge. Allereie i 2019 arrangerte Medietilsynet eit innspelsmøte til denne meldinga. Der kom det innspel frå både barn og unge og andre aktørar som jobbar innan dette feltet.
– Ein kan ikkje ha ei kulturmelding for barn og unge i dag, utan å omtale den digital kulturen. Meldinga er tydeleg på at det bør finnast dataspel på bokmål, nynorsk og samisk, og at internettet gir positive moglegheiter for barn og unge – blant anna å kunne seie sin meining offentleg. Det er mykje positivt med den digitale barne- og ungdomskulturen, men vi kan ikkje lukke auga for dei negative sidene, seier Velsand.
Gjennom Medietilsynets Barn- og medium undersøking veit vi at barn og unge kjem over valdeleg innhald, innhald om sjølvskading eller om korleis ein kan bli svært tynn, sal av alkohol eller narkotika, uønskt reklame, hat og hets eller falske nyheiter på nett. Regjeringa skal difor lage ein strategi for å sikre barn og unge ein trygg digital oppvekst. Barne- og familieministeren skal leie arbeidet, og Medietilsynet har fått oppgåva med å koordinere arbeidet.
Medietilsynet er i gang med å lage ein nasjonal strategi
Saman med Barne- og familiedepartementet, skal Medietilsynet lage ein nasjonal strategi og ein plan for korleis dei andre aktørane og ekspertane skal involverast. Regjeringa meiner at den statlege innsatsen på området barn og medium bør styrkast gjennom eit meir planmessig og koordinert arbeid med tydeleg mandat.
– Ein slik strategi blir viktig for å kunne møte dei utfordringane eit stadig meir komplekst medielandskap fører med seg, særleg for dei yngste. Vårt mål er å skape trygge rammer og auke barns digitale dømmekraft, slik at dei kan fortsette å uttrykkje og engasjere seg på digitale kanalar, blant anna gjennom å lage musikk og videoar på nett, seier Velsand.
Regjeringa håpar ein nasjonal plan vil styrke den kritiske medieforståinga
Regjeringa håpar ein nasjonal strategi for trygg digital oppvekst fører til fleire, betre og meir samordna tiltak, noko som igjen kan medverke til betre digital dømmekraft og kritisk medieforståing – som ifølge regjeringa er ein føresetnad for at barn og unge skal kunne delta aktivt og trygt på digitale plattformer.
Les heile stortingsmeldinga om barne- og ungdomskulturen her
Dette får Medietilsynet ansvar for
- Utvikle og implementere den nasjonale strategien for trygg digital oppvekst i samarbeid med andre direktorat.
- Koordinere aktivitetar og tiltak som skal bidra til å nå måla.
- Rapportere på om måla som ligg i den nasjonale strategien, blir nådde.
- Sørge for at nødvendig kunnskap og innsikt blir henta inn, samla og gjort tilgjengelege både for myndigheitene, aktørar som jobbar med barn og unge og for befolkninga elles.
- Følge med på og løfte fram sentrale utviklingstrekk når det gjeld det digitale livet til barn og unge, og peike på område som krev ei form for innsats/tiltak.
- Følge opp enkelte strategiar/tiltak på området og sjå strategien mot internettrelaterte overgrep.
Nøkkelord
Kontakter
Nina BjerkeRådgiver, avdeling for kommunikasjon, rådgivning og analyse
Tel:41934154nina.bjerke@medietilsynet.noBilder
Om Medietilsynet
Medietilsynet skal bidra til å realisere statens mediepolitiske mål. Våre hovedoppgaver er å fremme demokrati og ytringsfrihet gjennom mediemangfold og kritisk medieforståelse. Vi veileder om barn og unges bruk av digitale medier, setter aldersgrenser for kinofilm, forvalter støtteordninger, behandler søknader om og fordeler pressestøtte og fører tilsyn med kringkasting. Tilsynet er underlagt Kulturdepartementet.
Følg pressemeldinger fra Medietilsynet
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Medietilsynet på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Medietilsynet
Færre brudd på reklamereglene hos norske tv-kanaler16.4.2024 06:50:00 CEST | Pressemelding
Norske tv-kanaler er blitt flinkere til å følge reklameregler. Det viser Medietilsynets store vårkontroll med TV 2, NRK, TVNorge og VGTV.
16 nye aviser søker om produksjonstilskudd15.4.2024 06:50:00 CEST | Pressemelding
174 aviser har i år søkt om produksjonstilskudd til nyhets- og aktualitetsmedier. Blant de nye søkerne er det både lokalaviser og aviser med hele landet som nedslagsfelt.
Filmdistributør får åtvaring frå Medietilsynet for feil aldersgrense12.4.2024 11:13:15 CEST | Pressemelding
Medietilsynet meiner at kinofilmen «Døde menn går på ski» hadde for låg aldersgrense og gir distributøren ei åtvaring. Grensa er no endra frå 12 til 15 år.
Medietilsynet: Nødvendig med en strategi mot desinformasjon8.4.2024 13:14:18 CEST | Pressemelding
Kunstig skapt innhold, økt politisk konflikt og rask spredning av desinformasjon i sosiale medier aktualiserer behovet for en strategi mot desinformasjon, mener direktør Mari Velsand i Medietilsynet. I helgen varslet regjeringen at det skal utvikles en slik strategi.
Forbod mot reklame i radio og tv i påska21.3.2024 06:50:00 CET | Pressemelding
Radio- og tv-kanalane har ikkje lov til å sende vanleg reklame langfredag og 1. påskedag. Mange av kringkastarane vel å gi bort reklameplassen til ideelle organisasjonar denne dagen.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom