No blir det høgare aldersgrense for dataspel som lærer bort eller glamoriserer gambling
Det er den europeiske bransjeorganisasjonen PEGI (Pan European Game Information) som no har bestemt at alle dataspel som inneheld former for opplæring i eller glamorisering av pengespel skal ha ei tilrådd aldersgrense på 18 år. PEGI organiserer systemet for alders- og innhaldsmerking av dataspel i Europa.
Medietilsynet er glad for at tilrådd aldersgrense blir heva
– Medietilsynet meiner ei høgare tilrådd aldersgrense på denne typen spel kan bidra til å verne sårbare grupper som barn og unge, seier Velsand. Spela det gjeld er for eksempel spel som poker, roulette og black jack. Tidlegare har desse spela hatt ei alderstilråding på minimum 12 år, mens spela no altså automatisk får 18 års-grense.
Medietilsynet er oppteken av at foreldre får best mogeleg informasjon om innhaldet i spela før dei kjøper dei.
– Å heve tilrått aldersgrense er ei tydeleg melding til foreldre om at desse spela ikkje er eigna for dei yngste, seier Velsand.
Ikkje tilbakeverkande regel
Den nye regelen gjeld for nye spel og har ikkje tilbakeverkande kraft. Spel som er nær lansering får seks månader på å gjere dei nødvendige endringane dersom dei ønskjer å unngå aldersmerking 18 år.
Aldersmerking av dataspel gjennom PEGI starta i 2003. Målet var å gjere det enklare for foreldre å orientere seg om spel og ta avgjerder når dei kjøper spel til barna sine. Systemet blir nytta i dag av meir enn 35 land. Medietilsynet representerer Noreg i PEGI-rådet.
Dei aller fleste spel som blir utgitte i Europa blir merka med alderstilråding frå PEGI. Merkeordninga blir nytta av dei fleste store spelselskapa, inkludert Microsoft, Nintendo og Sony. Google Play bruker også denne merkinga, mens App Store har si eiga ordning.
Les meir om merkeordning for dataspel på Medietilsynets sider
Nøkkelord
Kontakter
Nina BjerkeRådgiver, avdeling for kommunikasjon, rådgivning og analyse
Tel:41934154nina.bjerke@medietilsynet.noBilder
Om Medietilsynet
Medietilsynet skal bidra til å realisere statens mediepolitiske mål. Våre hovedoppgaver er å fremme demokrati og ytringsfrihet gjennom mediemangfold og kritisk medieforståelse. Vi veileder om barn og unges bruk av digitale medier, setter aldersgrenser for kinofilm, forvalter støtteordninger, behandler søknader om og fordeler pressestøtte og fører tilsyn med kringkasting. Tilsynet er underlagt Kulturdepartementet.
Følg pressemeldinger fra Medietilsynet
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Medietilsynet på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Medietilsynet
Færre brudd på reklamereglene hos norske tv-kanaler16.4.2024 06:50:00 CEST | Pressemelding
Norske tv-kanaler er blitt flinkere til å følge reklameregler. Det viser Medietilsynets store vårkontroll med TV 2, NRK, TVNorge og VGTV.
16 nye aviser søker om produksjonstilskudd15.4.2024 06:50:00 CEST | Pressemelding
174 aviser har i år søkt om produksjonstilskudd til nyhets- og aktualitetsmedier. Blant de nye søkerne er det både lokalaviser og aviser med hele landet som nedslagsfelt.
Filmdistributør får åtvaring frå Medietilsynet for feil aldersgrense12.4.2024 11:13:15 CEST | Pressemelding
Medietilsynet meiner at kinofilmen «Døde menn går på ski» hadde for låg aldersgrense og gir distributøren ei åtvaring. Grensa er no endra frå 12 til 15 år.
Medietilsynet: Nødvendig med en strategi mot desinformasjon8.4.2024 13:14:18 CEST | Pressemelding
Kunstig skapt innhold, økt politisk konflikt og rask spredning av desinformasjon i sosiale medier aktualiserer behovet for en strategi mot desinformasjon, mener direktør Mari Velsand i Medietilsynet. I helgen varslet regjeringen at det skal utvikles en slik strategi.
Forbod mot reklame i radio og tv i påska21.3.2024 06:50:00 CET | Pressemelding
Radio- og tv-kanalane har ikkje lov til å sende vanleg reklame langfredag og 1. påskedag. Mange av kringkastarane vel å gi bort reklameplassen til ideelle organisasjonar denne dagen.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom