NIVA

NIVA søker ny administrerende direktør

Vil du lede en respektert kunnskapsorganisasjon med sterkt fokus på anvendelse av forskning? Vi søker en ny administrerende direktør som kan lede videreutviklingen av et sterkt NIVA.

Vi ønsker oss en fremoverlent leder med et strategisk perspektiv og med høye ambisjoner for NIVAs videre utvikling. Rette kandidat evner å skape gode relasjoner internt og eksternt. Gode kommunikasjonsegenskaper er en forutsetning, likeledes at du trives med å innta en synlig og tydelig rolle i et komplekst landskap. Med utpreget rollebevissthet evner du å utvikle samarbeid med andre aktører på en troverdig måte, nasjonalt og internasjonalt.

Som leder har du en samlende, trygg og lyttende ledelsesform, kombinert med tydelighet og høy gjennomføringsevne. Du evner å få medarbeidere med deg, og skaper en beslutningsdyktig, effektiv og utviklingsorientert organisasjon.

Vi søker en ambisiøs leder som ønsker å bidra til å løfte NIVA til neste nivå, sammen med den øvrige organisasjonen.

Ny administrerende direktør vil overta ledelsen av en velfungerende organisasjon, og skal lede videreutviklingen av et sterkt NIVA i tverrfaglig samarbeid med andre forskningsinstitutter.

Les hele stillingsannonsen her.

Om NIVA

NIVA
Økernveien 94

22 18 51 00https://www.niva.no/

Norsk institutt for vannforskning (NIVA) er Norges viktigste miljøforskningsinstitutt for vannfaglige spørsmål, og vi arbeider innenfor et bredt spekter av miljø, klima og ressursspørsmål. Vår forskerkompetanse kjennetegnes av en solid faglig bredde, og spisskompetanse innen mange viktige områder. Vi kombinerer forskning, overvåkning, utredning, problemløsning og rådgivning, og arbeider på tvers av fagområder.

Følg pressemeldinger fra NIVA

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra NIVA på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra NIVA

God økologisk tilstand i Mjøsa – til tross for oppblomstring av cyanobakterier (blågrønnalger) på badeplassene18.5.2022 14:19:35 CEST | Pressemelding

En ny rapport viser at Mjøsa har god økologisk tilstand, men at det fortsatt er noe høyere algemengder enn ønskelig. Norsk institutt for vannforskning (NIVA) har overvåket Mjøsa i 50 år og understreker at det fortsatt er viktig med fokus på gode tiltak for å redusere tilførsler av næringsstoffer og dermed opprettholde god økologisk tilstand i Norges største innsjø.