Nils (12) er redaktør for ukas Donald-blad!

For første gang i historien har barna ansvaret for Norges største ukeblad!
I Donald nr 33 tar barna over Andeby.

– Vi liker å lytte til leserne våre, og vi vil gjerne involvere dem der det er mulig. Tidligere har lesere av Donald blant annet fått muligheten til å flytte inn i nabohuset til Donald Duck og tegne Donalds nye bil. Og annenhver uke trekker vi ut en heldig ANDbonnent som ducker opp som figur i en Donaldhistorie.

Nå har vi altså gitt leserne den gjeveste plassen av dem alle; jobben som redaktør for Donald Duck & Co. Barna har herved offisielt overtatt Andeby!

Barna tar over!
Tidligere i år søkte Donald-redaksjonen dørene etter ny gjesteredaktør.I hard kamp med over 200 andre søkere ble Nils Kleveland (12) fra Drammen plukket ut! Jobben ble gjort før sommeren, og nå er bladet endelig på gata!

– Det har vært veldig gøy å jobbe med Donald, jeg har kost meg og lært meg masse. Det morsomste har vært å jobbe sammen med redaksjonen, å møte Arild Midthun, og lære meg å sette sammen et Donald-blad, sier Nils.

– Nils har jobbet kjempebra. Han har valgt ut sine favoritthistorier, skrevet og tegnet en egen historie. Han har funnet vitser. Han har intervjuet Donald-tegner Arild. Han kan virkelig være stolt av sin egen innsats, bladet har blitt et førsteklasses Donaldblad med Nils som superflink kaptein.

Donald Duck & Co 33 er i salg fra fredag 20.august.

I Donald nr 33 tar barna over Andeby.
Nils Kleveland (12) fra Drammen er redaktør for ukens Donald-blad.