NIF ber sine organisasjonsledd stanse all idrett i Oslo-regionen umiddelbart

Norges idrettsforbund ber alle medlemmer om umiddelbart å iverksette full nedstengning av all idrett i kommuner som innfører strengere tiltak som følge av den engelske virusmutasjonen.

Foto: Ole Martin Wold / NTB

Kommunene det gjelder er: Enebakk, Frogn, Indre Østfold, Moss, Nesodden, Nordre Follo, Oslo, Vestby, Våler og Ås. Dette omfatter all organisert trening og konkurranse, også innenfor toppidretten. Selv har Norges idrettsforbund i dag besluttet å stenge Olympiatoppens toppidrettssenter.

– I lys av den svært alvorlige situasjonen i Oslo-regionen ser vi ingen annen løsning enn å be organisasjonen om en full nedstengning av all idrettsaktivitet, også toppidretten, i Oslo-regionen. Situasjonen er svært alvorlig, og Norges idrettsforbund har derfor besluttet å ta dette grepet. Nedstengningen skal skje umiddelbart og varer til og med 31. januar. Vi følger situasjonen tett og vil forlenge nedstengningen om nødvendig, sier idrettspresident Berit Kjøll og legger til:

– Vi har tatt beslutningen etter dialog med idrettskretser og særforbund som har særlige unntak i covid-19-forskriften. Det er en tung beslutning å stenge idretten i Oslo-regionen, og vi vet hvor mye dette betyr for våre medlemmer, men hensynet til liv og helse kommer selvsagt først. Vi henstiller alle medlemmer i Oslo-regionen om å holde seg i sine hjemkommuner og unngå reisevirksomhet ut av sin kommune, sier Kjøll.

Pressevakt NIF

(Hverdager 16.00-23.00, lør/søn 09.00-23.00)

Tel:+47 22565688

Foto: Ole Martin Wold / NTB

Gratis nettbutikker med #STOPP-produkter til 11 000 idrettslag10.2.2021 14:17:54 CETPressemelding

Norges idrettsforbund og Supporter.no tilbyr nå landets 11 000 idrettslag gratis nettbutikk med egen #STOPP-filial. Dette gir idrettslag en unik mulighet til å skape økte inntekter, samtidig som man skaper bevissthet lokalt rundt kampen mot diskriminering i norsk idrett. 300 nettbutikker er allerede etablert gjennom løsningen, og disse vil få umiddelbar tilgang til sin #STOPP-filial fra lanseringsdato.