Nico & Vinz - Peace

Med over 1 milliard streams, flere priser og turneer, og en liveopptreden i Det hvite hus, snudde den norske popduoen Nico & Vinz tilbake til verdensscenen i fjor for å spre mer glede, rymte og kjærlighet. 25. Mars slipper de sin nye singel, “Peace”, som er en typisk Nico & Vinz låt, men dansbare Afrikanske rytmer, men med et alvorlig budskap.

"Peace er en sang vi skrev for en stund tilbake til vårt kommende album, og den startet egentlig som en sang om uroen, vi alle står overfor både internt og eksternt i verden. Så da krigen brøt ut i Ukraina begynte det virkelig å gi gjenklang med oss på en helt annen måte. Ikke bare gikk det fra mental fred og sosial fred, det drev inn i bokstavelig fred som var nesten vanskelig å forestille seg. Å være nordmenn og dele en grense med Russland, føles veldig nærme hjemmet for oss her." sier Vinz om deres nye singel

"Siden familien min er fra Elfenbenskysten og jeg bodde litt i Afrika da jeg var yngre, har jeg taklet frykten ved å ha familie og kjære i en borgerkrig. Smerten og lidelsen til generasjonene som går gjennom dette, vil aldri helt forsvinne, selv lenge etter at folk glemmer hva de egentlig kjempet om. Derfor burde PEACE være vårt eneste mål, ingen vinner i krig." – Nico

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, TIX, Post Malone, Ariana Grande, The 1975, Dagny, Ruben, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, The Rolling Stones m.fl.

Ny musikk fra SALTI, Kendrick Lamar, Maria Petra, Veronica Maggio og Florence + The Machine13.5.2022 10:10:55 CEST | Pressemelding

SALTI introduserer sin nye EP Demons med singelen "Love Poor" Album fra Joakim Berg 27. mai Maria Petra med ny låt 13. mai - "the first love" Florence + The Machine slipper sitt femte studioalbum; Dance Fever Kendrick Lamar er endelig tilbake med etterlengtet album The Rolling Stones "LIVE AT THE EL MOCAMBO". En legendarisk begivenhet i den utrolige 60-årige historien til Rolling Stones slippes i sin helhet for første gang i dag! "Live At The El Mocambo" er opptak fra den første av Stones to sagnomsuste, hemmelige konserter på Toronto-klubben (med kun 300 kapasitet) i mars 1977. Dette er den første utgivelsen fra konserten noensinne. ”Heaven Med Dig” er den siste singelen før Veronica Maggios album, Och som vanligt händer det något hemskt slipper ut 20. mai. Veronica er aktuell med en turné i Norge, både på festivaler og egne konserter før turnéen avsluttes med en konsert med Gabrielle i Oslo Spektrum 14. oktober. Loreen er tilbake med sin nye singel ”Neon Lights”, en energisk låt som

Kendrick Lamar er endelig tilbake med etterlengtet album!13.5.2022 10:05:59 CEST | Pressemelding

Kendrick Lamar slipper i dag sitt etterlengtede femte album med tittelen Mr. Morale & The Big Steppers. Mr. Morale & The Big Steppers er et dobbeltalbum med hele 18 spor totalt. Hør albumet HER! Fans og lyttere verden over har ventet på ny musikk fra Lamar, som natt til mandag slapp låten «The Heart Part 5» med tilhørende musikkvideo. Videoen har passert 20 millioner visninger allerede, og singelen debuterte på Spotifys førsteplass i USA. Se videoen HER. En rekke bidragsytere er med på albumet; Ghostface Killah, Baby Keem, Beth Gibbons fra Portishead, Summer Walker, Thundercat, Sampha, Kodak Black og flere. Med seg på produsentsiden har han Pharrell Williams, the Alchemist, Sounwave, Beach Noise, Duval Timothy og mange flere. Forfatteren Eckhart Tolle bidrar som forteller på flere låter. Whitney Alford, Kendrick Lamar sin partner som også er synlig på albumcoveret, bidrar som forteller på låten "We Cry Together". Florence Welch er kreditert som låtskriver på samme låt. Kendrick Lamar e