NESEGRUS KJÆRLIGHET FRA BERNHOFT

Jarle Bernhoft beskriver «Clearly Confused» som en takknemlig kjærlighetsvise, sett fra grusen og opp. «Kristian kom opp med noen helt saiko fine akkorder som Dag og Halvor satt fine og forvirra ord til. Ord de mente passer bra på meg. Det tar jeg som et stort kompliment!»

Samarbeidet mellom Bernhoft, Kristian Vik aka Flatmate og Dag Holtan-Hartwig pluss Halvor Folstad aka Skinny Days har resultert i noe av det mest inderlige og sjelfulle vi har hørt på lang, lang tid. Og det bærer vitne om at denne litt nye skapelsesprosessen hvor Bernhoft har valgt å samarbeide med andre låtskrivere har fungert over all forventning.

Ønsket om å bryte med rutiner har på ingen måte tonet ned Bernhofts distinkte og tidløse stemme, gitarspill og sound, bare gitt litt ny energi. Banebrytende, evig undrende og kreativt søkende er den prisvinnende og kritikerroste publikumsfavoritten fullstendig ute av stand til å hvile på laurbær og dokumenterbar suksess.

Artisten, låtskriveren og multi-instrumentalisten sparket i gang året med saftige «All My Loving» og ga fansen og den norske radioeteren en sårt tiltrengt vitamininnsprøytning.
Der «All My Loving» var en knyttneve av en låt, er det som Bernhoft snur på hælen og gir oss «Clearly Confused» med åpen hånd og blottlagt hjerte.

Og det akkurat nå som mange av oss kanskje kjenner litt på at vi trenger å strykes litt medhårs.

Det er en forvirrende tid, men «Clearly Confused» er ikke det. Den er ekte, vakker og varm. Mat for sjelen. Vel bekomme!