Natnael ser tilbake med "Nostalgi"

Natnael fra Oslo sparket i gang løpet frem mot sin kommende EP "Angst & Dr. Martens del 1" med den P3-listede låten "Ingen Bryr Seg" i februar. Nå er han klar med «Nostalgi», den andre låten ut fra prosjektet.

«En låt som handler om savn av fortid og barndom, “brente CDer og MTV”, haha. Hvordan det blir vanskeligere og vanskeligere å huske øyeblikk når verden spinner så fort og hvordan ting betydde mer da vi hadde færre valg. Det har blitt en av mine favorittlåter og jeg håper det blir lytterne sine og.» forteller Natnael.

Låten er produsert av Benjie (Arif, Stig Brenner, Isah, Skaar), Marcel Basima (Stig Brenner, Dutty Dior, Gabrielle), Milano The Producer og Ole Torjus Hofvind (Cezinando, Gabrielle, Emilie Nicolas, Emma Steinbakken)

Natnael har vokst opp på Romsås i Oslo, drevet med musikk hele livet, og ble i 2019 signert til Nora Collective. Siden det har han gitt ut musikk med Isah, turnert med Arif, samt gjestet hans kritikerroste album «Arif i Wanderland». I 2021 fikk han sin første Spellemannsnominasjon, og opptrådte fra kronprinsparets hjem på Skaugum. Tidligere i år dukket han opp på skjermen og sjarmerte hele HGVM-gjengen med sin vokal, da han gjestet Arifs tolkning av Jarle Bernhofts «We have a dream».

«Nostalgi» er tilgjengelig fra fredag 15.april.

Kapteinen er tilbake, og slipper "Føle meg bedre"!5.5.2022 08:30:00 CEST | Pressemelding

Den 22 år gamle multiinstrumentalisten og liveartisten Kapteinen fra Stavanger slapp i 2020 P1-listede «Abstinenser» og den nære og personlige «Dagen pappa grein», før han fulgte opp EP´n «Døgn» i januar 2021. Nå er han klar med ny musikk, og først ut er «Føle meg bedre» - en låt som handler om de gangene der du bare blir slått i fjeset av en følelse av at nå går det bra og at livet smiler igjen. I kjent Kapteinen-stil er tekstuniverset fengslende og melodiene fengende.