Nasjonal transportplan 2022-2033: Heilt nye vegar til Nye Veier
Følgande vegstrekningar blir no ein del av porteføljen til Nye Veier: E6 Otta–Dombås, E6 Åsen–Steinkjer, E6 Selli–Asp, E6 Sørelva–Borkamo, E6 Nordkjosbotn–Hatteng, E6 Olderdalen–Langslett, E16 Høgkastet–Skaret, E136 Dombås–Vestnes, rv. 25 Hamar–Løten, Rv. 13 Skare–Sogndal og rv. 4 Hunndalen (Gjøvik)–Mjøsbrua.
– Med desse prosjekta aukar vi porteføljen til Nye Veier kraftig. Dei får fleire strekningar å jobbe med, og velje mellom. Dei er allereie i arbeid i store delar av landet, men no styrkar vi nærvære deira fleire plassar. Det vil styrke selskapet og bidra til å gi oss meir veg for fellesskapets pengar, seier Hareide.
Regjeringa legg òg opp til at perioden for dei årlege tilskota kan forlengast frå 2035 til 2041.
Overføring av Ringeriksbanen
I tillegg tek regjeringa sikte på å overføre Ringeriksbanen og E16 Høgkastet–Hønefoss, det såkalla fellesprosjektet FRE16, til Nye Veier.
– Vi ønsker at Nye Veier skal få dette prosjektet. Selskapet meiner sjølv det er mogleg å bygge ut prosjekta med lågare kostnadar og auka nytte. Dersom dei skal bygge jernbane for første gong, vil selskapet vere avhengig av god jernbanekompetanse. Dei må samarbeide med Bane NOR slik dei har med Statens vegvesen i vegprosjekta. Vi håper på ei endeleg avklaring i løpet av våren, seier samferdselsministeren.
Nye Veier vel oppstartstidspunkt
Nye Veier er eit selskap underlagt Samferdselsdepartementet. Selskapet avgjer sjølv når dei startar opp dei enkelte prosjekta. Nye Veier jobbar aktivt med å forbetre prosjekta dei har ansvar for å bygge ut.
Selskapet har involvert entreprenørane tidleg i prosessen, og selskapet kan sjå større vegstrekningar under eitt. Alt dette har gjort at Nye Veier no vurderer at dei vil kunne spare om lag 25 milliardar kroner på å redusere kostnadane for den noverande porteføljen til selskapet. Samstundes har dei klart å auke den samfunnsøkonomiske nytta for den same porteføljen med om lag 34 milliardar kroner. Til saman gir det ei auka samfunnsøkonomisk lønsemd på om lag 59 milliardar kroner.
For dei prosjekta som selskapet allereie har bygd ut, er kostnadane redusert med 19 prosent. Dette er samanlikna med kostnadsoverslaga som låg til grunn da selskapet tok over strekningane.
Nye Veier får ein årleg sum over Samferdselsdepartementets budsjett, som dei sjølv fordeler mellom strekningane som inngår i porteføljen. For 2021 var summen 5,8 milliardar kroner.
Lenker
Om Samferdselsdepartementet
Samferdselsdepartementet har det overordnede ansvaret for rammevilkår for postvirksomheten, for luftfarts-, vei- og jernbanesektoren og for riksveiferjene.
Følg pressemeldinger fra Samferdselsdepartementet
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Samferdselsdepartementet på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Samferdselsdepartementet
Samferdselsbudsjettet 2026: Held fram satsinga på drift, vedlikehald og fornying15.10.2025 10:00:00 CEST | Pressemelding
Regjeringa foreslår å løyve i alt 102,1 milliardar kroner til samferdsel i 2026. Mellom anna foreslår regjeringa å løyve 50,4 milliardar kroner til vegformål, 35,7 milliardar kroner til jernbanen, 7,1 milliardar kroner til byområda og 4,9 milliardar kroner til luftfarten.
Flere utenlandske bilister må nå betale for seg i norske bomstasjoner8.10.2025 15:30:00 CEST | Pressemelding
Et system er nå på plass som sikrer at langt færre utenlandske bilister slipper unna bompenger i Norge. I fjor gikk bompengeselskapene glipp av 117 millioner kroner i ubetalte bompenger.
Nordlandsbanen kan snart åpne nord for Levanger – midlertidig togverksted skal bygges i Bodø8.10.2025 12:31:51 CEST | Pressemelding
En løsning for bygging av midlertidig togverksted i Bodø har nå kommet på plass i rekordfart. Etter raset i Levanger 30. august i år, har det ikke vært mulig for SJ Norge å vedlikeholde togene som befinner seg nord for rasstedet.
Høring: Regjeringen ber om innspill om fremtidens flyrutetilbud26.9.2025 07:00:00 CEST | Pressemelding
– For regjeringen er det viktig at folk skal kunne bo og leve gode liv i hele landet, og i distriktene er det regionale flytilbudet avgjørende. Derfor vil vi nå se på hvordan vi best mulig kan legge til rette for et enda bedre flyrutetilbud i hele landet til en overkommelig pris, både for de reisende og for staten som kjøper, sier samferdselsminister Jon-Ivar Nygård.
Høring: Regjeringen vil sikre et godt transportsystem for alle langs kysten26.9.2025 07:00:00 CEST | Pressemelding
– Regjeringen ønsker å sikre et best mulig kysttransportsystem – også i fremtiden. Det er viktig med god og effektiv transport av både gods og passasjerer langs kysten. Derfor har Oslo Economics utredet transport- og miljøaspekter i kystrutetjenesten. Nå ønsker vi å invitere til en åpen høring av rapporten, sier samferdselsminister Jon-Ivar Nygård.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom