Coca-Cola European Partners Norge

Når en ikonisk merkevare skal beskrives med musikk og dans

Del

Personer over hele verden, og gjennom mange generasjoner, deler opplevelsen av å drikke en kald Coca-Cola. En undersøkelse viser imidlertid at svært få greier å beskrive denne opplevelsen med ord. I en ny kampanje tolkes dermed smaken av Coca-Cola gjennom musikk og dans, til et lydspor av Tyler, the Creator. Her i landet er Birgit Skarstein valgt ut til å invitere nordmenn med på kampanjedansen.

Smaken av Coca-Cola er en av verdens mest kjente. En ny undersøkelse viser imidlertid at nesten  70 % av nordmenn synes det er vanskelig å beskrive følelsen det gir å drikke Coca-Cola med ord. I andre land er resultatene de samme. Med sin nye kampanje fokuserer dermed Coca-Cola på hva «the Coke experience» handler om; hvordan opplevelsen kan uttrykkes nonverbalt.

Tonje Haugen, Senior Brand Manager i Coca-Cola i Norge, mener dette er riktig kampanje til riktig tid:

– Dette er en glad, positiv kampanje som passer godt til årstiden vi nå beveger oss inn i. Opplevelsen av Coca-Cola har alltid vært sammensatt – den første kalde slurken, den komplekse smaken og gjenkjennelsen – og ikke så lett å sette ord på. Det er spennende å se hvordan den tolkes gjennom musikk og dans, og ikke minst at alle kan være med på denne dansen, sier Tonje Haugen, som er spent på hvilket danseengasjement kampanjen etter hvert vil vekke blant våryre nordmenn.

Tyler, the Creator gir en musikalsk tolkning

Kampanjefilmen tar utgangspunkt i den første slurken av en kald Coca-Cola, og uttrykkene som fort brukes for å uttrykke den gode følelsen som sprer seg gjennom kroppen – «Ahhhh! Oooh! Yeah!”.

Det kanskje viktigste elementet er musikken. Den visjonære rapperen og produsenten Tyler, the Creator har nemlig laget et eksklusivt lydspor til filmen, der han tolker og gir liv til følelsen av en kald Coca-Cola.

– Jeg setter stor pris på muligheten til å få jobbe med Coca-Cola på denne kampanjen. Og resultatet ble fantastisk, sier Tyler selv.  

Birgit Skarstein byr opp til dans

Her hjemme er Birgit Skarstein blant dem Coca-Cola har valgt som ansikt for kampanjen. Oppgaven løser hun på en måte hun har blitt kjent for den siste tiden – ved å danse. I den nye kampanjen vil nemlig Coca-Cola gi sine fans nye, fysiske måter å beskrive opplevelsen av en Coca-Cola, og dette gjør de gjennom dans.

Lydsporet til Tyler, the Creator er utgangspunktet for «The Coca-Cola Kick-Shuffle», en dans som er laget for å uttrykke følelsen av å drikke en Coca-Cola. Det gjør den gjennom spesielle og morsomme «moves» som alle kan prøve seg på, og tolke slik man selv føler for.

Birgit vil, sammen med andre norske profiler, legge ut sine tolkninger av dansen i sosiale medier, og oppfordre folk til å prøve selv.

– Jeg har aldri tidligere gjort samarbeid som dette, men syntes dette virket som en veldig gøy kampanje å være med på. Gleden av musikk og dans kan være ekstra berikende i disse tider, og det å oppfordre alle til å bevege seg med morsomme moves til en fengende låt er noe jeg veldig gjerne ønsker å bidra til, sier Birgit Skarstein selv, og fortsetter:

– Jeg gleder meg til å tolke kick-shuffle-dansen med mitt eget uttrykk, vise den til følgerne mine, og ikke minst – se hvilken respons det blir når folk oppfordres til å gjøre denne dansen selv, og dele den med alle andre, avslutter Birgit Skarstein.

Bred eksponering

Den nye kampanjen blir synlig blant annet som film på TV og i digitale flater, og i sosiale medier. Kampanjefilmen er laget av Wieden+Kennedy London, og regissert av Los Perez i Caviar Films, og altså med originalt lydspor av Tyler, The Creator.

For å se denne videoen, må du gi ditt samtykke øverst på denne siden.Coca-Colas nye film, med lydspor av Tyler, the CreatorVideokanal

Nøkkelord

Kontakter

Bilder

Lenker

Om Coca-Cola European Partners Norge

Coca-Cola European Partners Norge
Coca-Cola European Partners Norge
Robsrudskogen 5
1471 Lørenskog

+47 67 92 40 50http://www.coca-cola.no

Om Coca-Cola Company Norge og Coca-Cola European Partners Norge

The Coca-Cola Company (TCCC) er verdens ledende produsent av alkoholfrie drikkevarer. Oppskriften på Coca-Cola ble laget i 1886 av apotekeren John S. Pemberton i Atlanta, USA, og i Norge kom Coca-Cola på markedet i 1926. Coca-Cola Company Norge eier og leder merkevarene mens Coca-Cola European Partners Norge AS (CCEPN) har ansvaret for produksjon, salg og distribusjon av Coca-Cola i Norge. Fra produksjonsanlegget på Lørenskog, like utenfor Oslo, markedsføres og distribueres Coca-Cola®, Coca-Cola uten sukker, Coca-Cola light®, Fanta®, Sprite®, Sprite zero®, Urge, TAB X-tra®, Glaceau Smartwater®, bonaqua®, Adez®, fuzetea®, Honest®, Powerade®, Minute Maid®, Kuli®, CHAQWA®. Coca-Cola European Partners Norge har i overkant av 600 ansatte i Norge, og Coca-Cola Company Norge har rundt 10 ansatte.

Se www.coca-cola.no for mer informasjon.

Følg pressemeldinger fra Coca-Cola European Partners Norge

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Coca-Cola European Partners Norge på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Coca-Cola European Partners Norge

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom