Når en ikonisk merkevare skal beskrives med musikk og dans
Smaken av Coca-Cola er en av verdens mest kjente. En ny undersøkelse viser imidlertid at nesten 70 % av nordmenn synes det er vanskelig å beskrive følelsen det gir å drikke Coca-Cola med ord. I andre land er resultatene de samme. Med sin nye kampanje fokuserer dermed Coca-Cola på hva «the Coke experience» handler om; hvordan opplevelsen kan uttrykkes nonverbalt.
Tonje Haugen, Senior Brand Manager i Coca-Cola i Norge, mener dette er riktig kampanje til riktig tid:
– Dette er en glad, positiv kampanje som passer godt til årstiden vi nå beveger oss inn i. Opplevelsen av Coca-Cola har alltid vært sammensatt – den første kalde slurken, den komplekse smaken og gjenkjennelsen – og ikke så lett å sette ord på. Det er spennende å se hvordan den tolkes gjennom musikk og dans, og ikke minst at alle kan være med på denne dansen, sier Tonje Haugen, som er spent på hvilket danseengasjement kampanjen etter hvert vil vekke blant våryre nordmenn.
Tyler, the Creator gir en musikalsk tolkning
Kampanjefilmen tar utgangspunkt i den første slurken av en kald Coca-Cola, og uttrykkene som fort brukes for å uttrykke den gode følelsen som sprer seg gjennom kroppen – «Ahhhh! Oooh! Yeah!”.
Det kanskje viktigste elementet er musikken. Den visjonære rapperen og produsenten Tyler, the Creator har nemlig laget et eksklusivt lydspor til filmen, der han tolker og gir liv til følelsen av en kald Coca-Cola.
– Jeg setter stor pris på muligheten til å få jobbe med Coca-Cola på denne kampanjen. Og resultatet ble fantastisk, sier Tyler selv.
Birgit Skarstein byr opp til dans
Her hjemme er Birgit Skarstein blant dem Coca-Cola har valgt som ansikt for kampanjen. Oppgaven løser hun på en måte hun har blitt kjent for den siste tiden – ved å danse. I den nye kampanjen vil nemlig Coca-Cola gi sine fans nye, fysiske måter å beskrive opplevelsen av en Coca-Cola, og dette gjør de gjennom dans.
Lydsporet til Tyler, the Creator er utgangspunktet for «The Coca-Cola Kick-Shuffle», en dans som er laget for å uttrykke følelsen av å drikke en Coca-Cola. Det gjør den gjennom spesielle og morsomme «moves» som alle kan prøve seg på, og tolke slik man selv føler for.
Birgit vil, sammen med andre norske profiler, legge ut sine tolkninger av dansen i sosiale medier, og oppfordre folk til å prøve selv.
– Jeg har aldri tidligere gjort samarbeid som dette, men syntes dette virket som en veldig gøy kampanje å være med på. Gleden av musikk og dans kan være ekstra berikende i disse tider, og det å oppfordre alle til å bevege seg med morsomme moves til en fengende låt er noe jeg veldig gjerne ønsker å bidra til, sier Birgit Skarstein selv, og fortsetter:
– Jeg gleder meg til å tolke kick-shuffle-dansen med mitt eget uttrykk, vise den til følgerne mine, og ikke minst – se hvilken respons det blir når folk oppfordres til å gjøre denne dansen selv, og dele den med alle andre, avslutter Birgit Skarstein.
Bred eksponering
Den nye kampanjen blir synlig blant annet som film på TV og i digitale flater, og i sosiale medier. Kampanjefilmen er laget av Wieden+Kennedy London, og regissert av Los Perez i Caviar Films, og altså med originalt lydspor av Tyler, The Creator.
For å se denne videoen, må du gi ditt samtykke øverst på denne siden.Coca-Colas nye film, med lydspor av Tyler, the CreatorVideokanal
Nøkkelord
Kontakter
Per HynneKommunikasjonsdirektør
Tel:+47 951 36 322phynne@ccep.comBilder
Lenker
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Robsrudskogen 5
1471 Lørenskog
+47 67 92 40 50http://www.coca-cola.no
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
The Coca-Cola Company (TCCC) er verdens ledende produsent av alkoholfrie drikkevarer. Oppskriften på Coca-Cola ble laget i 1886 av apotekeren John S. Pemberton i Atlanta, USA, og i Norge kom Coca-Cola på markedet i 1926. Coca-Cola Norge eier og leder merkevarene mens Coca-Cola Europacific Partners Norge AS (CCEPN) har ansvaret for produksjon, salg og distribusjon av Coca-Cola i Norge. Fra produksjonsanlegget på Lørenskog, like utenfor Oslo, markedsføres og distribueres Coca-Cola®, Coca-Cola Zero Sugar®, Fanta®, Sprite®, Sprite zero®, Urge®, bonaqua®, fuzetea®, Powerade®, MER®, COSTA® og CHAQWA®. Coca-Cola Europacific Partners Norge har i overkant av 550 ansatte i Norge, og Coca-Cola Norge har rundt 10 ansatte.
Se www.coca-cola.no for mer informasjon.
Følg pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Nyheter fra Coca-Cola21.2.2024 13:37:40 CET | Pressemelding
Coca-Cola lanserer flere nyheter for det norske markedet – her får du oversikten.
Coca-Cola Creations: Feirer K-Pop med «limited edition»20.2.2024 14:30:24 CET | Pressemelding
Coca-Cola lanserer nå sitt nyeste produkt fra selskapets kreative Creations-univers: «Coca-Cola K-Wave Zero Sugar». Den nye smaken feirer K-Pop-bølgen og alle dens fans, og blir tilgjengelig i et svært begrenset opplag.
Coca-Cola: 25 år med norsk produksjon på Lørenskog19.12.2023 09:32:37 CET | Pressemelding
Det har gått 25 år siden verdens mest populære brus startet norsk produksjon på Lørenskog. – Nå ser vi frem mot de 25 neste, sier Carl Lescroart, administrerende direktør for Coca-Cola Europacific Partners Norge.
Her er Norges beste fotballklubber – på panting8.12.2023 09:29:23 CET | Pressemelding
Årets utgave av Pantedugnaden skapte ekstrainntekter for de deltakende klubbene på nærmere halvannen million kroner. To norske fotballklubber står igjen som Norgesmestere på panting.
«Finn frem julenissen i deg» oppfordrer Coca-Cola7.12.2023 09:50:51 CET | Pressemelding
Gjennom sin nye film, «Verden trenger flere julenisser», bruker Coca-Cola årets julekampanje til å sette fokus på gode hverdagsgjerninger. Ved å hylle hverdagsheltene – eller «nissene» om du vil – ønsker Coca-Cola å inspirere folk til å finne frem sin indre julenisse. I disse dager avløser den nye filmen klassikeren «Holidays are coming» på norske TV-skjermer.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom