Nå kommer Google Pixel-telefonene til Norge

Google avslører i dag at Pixel-telefonene kommer til Norge. De splitter nye Pixel 7, Pixel 7 Pro og Pixel 6a er nå tilgjengelig for forhåndsbestilling og kommer i salg fra 13. oktober.
Pixel 7 og Pixel 7 Pro

Drevet av neste generasjon Tensor G2-prosessor står Android 13, Pixel 7 and Pixel 7 Pro i  sentrum av Google sin stadig voksende produktportefølje, som også inkluderer ørepropper. Både Pixel Buds A-serien og Pixel Buds Pro blir nå tilgjengelig i Norge. Alle produktene fungerer sammen for å tilby den hjelpsomheten folk forventer av Google.

Design

Pixel 7 og Pixel 7 Pro er slanke, sofistikerte og slitesterke. Aluminiumskroppen til begge telefonene er laget av 100% resirkulerbart materiale.

Med en 6,3-tommers skjerm og smale rammer er Pixel 7 mer kompakt enn Pixel 6, og kommer med flere funksjoner og forbedringer i en mindre størrelse. Den nye sandblåste aluminiumen føles silkemyk i hånden og er tilgjengelig i tre farger for å passe enhver smak: Snow, Obsidian og Lemongrass.

Pixel 7 Pro har en skjerm på 6,7-tommer som gir en oppslukende opplevelse, en vakker polert aluminiumsramme og en kamerastripe som komplementerer de tre fargevalgene: Snow, Obsidian og en ny Hazel-farge.

Android 13 i Pixel 7

Pixel 7 kjører Android 13 som gir den beste Android-opplevelsen til nå – i tillegg til å være både rask, smart og sikker. Den nye stilen og tilpasningsmulighetene gjør at den føles unik for brukeren. Fargene til appikonene kan endres for å matche bakgrunnsbildet, og du kan også angi ulike språk til forskjellige apper.

Et enda bedre kamera

Si hei til den beste bildeopplevelsen til nå. Utvid rekkevidden opp til 8x på Pixel 7 med Super Res Zoom og opp til 30x på Pixel 7 Pro med Pixel Pro Zoom, som gir skarpe kvalitetsbilder – selv på avstand. Med Macro Focus kan du bruke Pixel 7 Pro for å komme så nært et motiv som bare tre centimeter unna.

Den nye Guided Frame-funksjonen lar blinde og svaksynte ta den perfekte selfien med en kombinasjon av presis lydveiledning, visuelle animasjoner med høy kontrast og haptiske signaler.

Videoer får en oppgradering med nye 10-bits HDR. Spill inn lysere, kontrastrike videoer med en bredere fargeskala, mens Cinematic Blur tilbyr videoer i kinostil med vakker dybdeskarphet.

Få liv i uskarpe bilder med Photo Unblur, en Google Foto-funksjon som først kommer til Pixel 7 og Pixel 7 Pro. Photo Unblur bruker maskinlæring for å forbedre uskarpe bilder – også gamle bilder som ikke ble tatt med Pixel. Med bare noen få trykk, fjerner den uskarphet og visuell støy slik at du kan gjenoppleve øyeblikket så tydelig som du husker det. Samtidig kan du også redigere og fjerne distraksjoner med Magic Eraser.

I tillegg kommer Pixel med Real Tone. Dette er spesielle kamera-algoritmer som bildeeksperter har trent opp med titusenvis av portretter av melaninrike personer for å sikre at kameraet gir en presis og autentisk gjengivelse av alle hudtoner. Samtidig trenger Night Sight nå bare halvparten av den normale eksponeringstiden for å produsere vakre og skarpe bilder i svakt lys.

Smartness og forbedret tale

Googles smartness og intelligens er en stor del av det som gjør en Pixel til en Pixel – og Pixel 7 er intet unntak. Med Tensor G2 har vi forbedret nesten alle viktige undersystemer i brikken, og vi har designet dem til å fungere veldig godt sammen for å håndtere den nyanserte og komplekse naturen til vår programvare og maskinlæring.

Senere i år vil telefonsamtaler høres bedre ut uansett hvor den andre parten ringer fra, takket være Clear Calling. Clear Calling bruker Googles maskinlæring til å minimere støy som vind og trafikk, samtidig som den fremhever innringerens stemme.

Trygg og sikker med 7

Som alltid er personlig informasjon beskyttet når du bruker Pixel. Med Tensor G2 og Titan M2-sikkerhetsbrikken er Pixel bygget opp av flere lag med sikkerhet. Titan M2 gjør Pixel mer motstandsdyktig mot sofistikerte angrep. Og senere i år vil Pixel 7 og Pixel 7 Pro få VPN fra Google One uten ekstrakostnader, slik at nettaktiviteten er beskyttet uansett hvilken app eller nettleser som brukes.

Pixel 7 og Pixel 7 Pro har også Face Unlock takket være avanserte maskinlæringsmodeller for ansiktsgjenkjenning. Med praktiske Face Unlock og fingeravtrykkautentisering har det aldri vært enklere å låse opp en smarttelefon.

Slik får du din egen Pixel

Forhåndsbestill Pixel 7 i dag fra 6990,- og Pixel 7 Pro fra 9490,-. Telefonene vil være tilgjengelige via Telia og Elkjøp, i tillegg til Google Store.

Michiel van Eldik, VP, Devices & Services Partnerships, EMEA, Google

– Vi gleder oss over lanseringen av Pixel i Norge sammen med nye Pixel 7, Pixel 7 Pro og Pixel Buds. Vi klarer nesten ikke å vente på at flere skal oppleve det beste fra Google. Nå har vi en omfattende portefølje av produkter og tjenester i Norge – både for hjemmet og på farten – som er vekket til live med spesialdesignet maskinvare, kraftig programvare og det siste innenfor kunstig intelligens.

Erik Gunset Sønsterud, CEO, Elkjøp Nordic

– Dette er en stor nyhet for våre kunder og vi er stolte av å være med på laget når Google Pixel endelig skal lanseres i Skandinavia. Pixel 7 og 7 Pro er banebrytende produkter. I tillegg får kundene mye for pengene når de kjøper en av disse telefonene. At Pixel nå blir tilgjengelig viser at det er en sterk etterspørsel i våre markeder. Vi er godt forberedt og gleder oss til å ønske velkommen til våre butikker for å oppleve disse fantastiske telefonene.

Stein-Erik Vellan, Adm. dir., Telia Norge

– I Telia jobber vi hele tiden med å skape de beste mobilopplevelsene for våre kunder. Vi er derfor glade og stolte over å være først ute blant telekomselskapene med å tilby den nye og etterlengtede Google Pixel 7-telefonen. Med Google Pixel 7-telefonen og vårt nye og raske 5G-nett vil kundene få en helt uovertruffen brukeropplevelse, enten det er snakk om surfing, strømming eller gaming, så det er bare å glede seg.

Pixel 7 og Pixel 7 Pro
Pixel 6a