Nå kan We Charge-kundene til Volkswagen lade hos Kople

Kople og We Charge har inngått et nytt samarbeid, som gir Volkswagens elbilkunder tilgang til enda flere ladestasjoner og enkle ladeopplevelser.

Volkswagen har satset tungt på å bygge opp sitt eget ladenettverk We Charge. Dette gir ID.-kundene tilgang på over 250.000 ladepunkter i Europa. Tjenesten er svært brukervennlig, fordi kundene kun trenger å forholde seg til ett kort og en app (We Connect ID.).

I dag har ID.-kundene i Norge tilgang til over 2300 hurtigladere gjennom avtaler med Recharge, Eviny og Ionity. Nå utvides nettverket med ladeoperatøren Kople, slik at ID.-kundene får tilgang til ytterligere 200 hurtigladepunkter.

- Vi er svært fornøyde med at vi, gjennom samarbeidet med Kople, får utvidet ladenettverket for ID.-kundene med flere gode og brukervennlige ladepunkter. Kople har blant annet flere hurtigladesteder ved kjente utfartsårer, slik at de dekker de områdene i ladekartet hvor mange reiser forbi på vei til fjellet eller sjøen. Flere lademuligheter, der alt er samlet i en app gjør det enklere og mer praktisk for våre kunder å lade bilen sin, sier Harald Edvardsen-Eibak som er direktør for Volkswagen Norge.

Også i Kople gleder man seg over samarbeidet med We Charge og Volkswagen.

- Vi i Kople har hele veien vært opptatte av å tilby enkle ladeopplevelser. Ved å gjøre laderne tilgjengelige for andre ladetjenester som We Charge, kommer kundene raskt i gang med ladeøkten, på samme måte som de gjør andre steder. Dette bidrar til en god ladeopplevelse, sier Koples roaming-ansvarlig Emelie Froode Andersson.

Avtalen er signert mellom Kople og Elli. Elli er et selskap i Volkswagengruppen, som eier og administrerer ladetjenesten We Charge. Gjennom partnerskap med Kople, Ionity, Recharge og Eviny vil We Charge tilby ID.-kundene et stort antall ladepunkt med stor dekningsgrad over hele Norge.