Nå er ID.4 GTX kommet til Norge

Da de første eksemplarene av nye ID.4 GTX rullet i land på Bekkelagskaia, markerte det nok en viktig milepæl i den elektriske offensiven fra Volkswagen. ID.4 GTX er en modell som innfrir svært mange nordmenns ønsker og behov.

• ID.4 GTX blir det nye flaggskipet i ID.-familien, en sportslig ID.4 med mer effekt og firehjulstrekk
  • Rommelig for en hel familie, og kan trekke tilhenger på inntil 1200 kg
  • Norske priser fra kr. 452 600, inkludert frakt og leveringsomkostninger (Oslo)

– Etter den suksessen ID.4 allerede har hatt i Norge, har vi store forventninger til vår nykommer med firehjulstrekk. Dette blir en komplett utstyrt bil til en attraktiv pris, som utvilsomt vil dekke svært mange nordmenns bilbehov, sier Harald Edvardsen-Eibak, direktør i Volkswagen.

ID.4 GTX har firehjulstrekk ved hjelp av to motorer, som driver hver sin aksel. Og med høyere effekt akselererer bilen fra 0 til 100 km/h på bare 6,2 sekunder. Toppfarten er elektronisk begrenset til 180 km/h.

Det nye flaggskipet i ID.-familien vil få en kraftfull og sportslig fremtoning med flere lakkerte karosseridetaljer enn ID.4-modellene med bakhjulstrekk. I tillegg får den også flere eksklusive GTX signaturdetaljer. De lett gjenkjennelige og intelligente LED-Matrix-frontlyktene er standard. Høy utnyttbar batterikapasitet (77 kWh) og effektiv aerodynamikk (Cw 0,29) gir en rekkevidde på inntil 475 km (WLTP).

Prisene starter fra kr. 452 600, inkl. frakt- og leveringsomkostninger til Oslo (442 900,- uten frakt- og leveringsomkostninger). ID.4 GTX har et svært høyt standard utstyrsnivå, og i tillegg kan den skreddersys etter kundenes ønsker og behov. Det finnes 7 ulike utstyrspakker å velge mellom.

Volkswagen bygger et bærekraftig økosystem rundt sine ID.-modeller. Kunder som bestiller en ID.4 GTX, vil få overlevert en bil med nøytral karbonbalanse, med eget sertifikat fra TÜV. Så sant den lades med elektrisitet fra fornybare kilder, vil bilen også være karbonnøytral i bruk.

De første eksemplarene av ID.4 GTX vil være på plass hos norske forhandlere om kort tid. De første utleveringene til kunder er forventet mot slutten av sommeren.

240 33 300http://www.volkswagen.no

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Volkswagen på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Utvidet ladetilbud til norske ID.-kunder gjennom partnerskap med Recharge (tidligere Fortum Charge & Drive) og BKK/ Lyse11.5.2021 07:08:57 CEST | Pressemelding

Gjennom partnerskap med Recharge (tidligere Fortum Charge & Drive) og BKK/Lyse vil ID.-kundene få tilgang til et ladenettverk med mer enn 2300 hurtigladere (både AC og DC) i Norge. Siden Recharge er Nordens største, åpne ladenettverk vil kundene også få tilgang til Recharge ladere i både Sverige og Finland. Recharge (tidligere Fortum Charge & Drive) og BKK/Lyse har til sammen nærmere 1300 DC hurtig- og lynladere i Norge og mange flere vil etableres i løpet av 2021. – Dette er et kjærkomment tillegg til Volkswagens eksisterende partnerskap med Ionity gjennom «We Charge»-tjenesten, sier Harald Edvardsen-Eibak, direktør for Volkswagen i Norge. Avtalene mellom Elli og de to ladeoperatørene Recharge og BKK/ Lyse ble signert i mars 2021. Elli er et selskap i Volkswagengruppen, som eier og administrerer ladetjenesten «We Charge». Gjennom partnerskap med både Ionity, Recharge og BKK/ Lyse vil «We Charge» tilby et stort antall ladepunkt med stor dekningsgrad over hele Norge. – Vi er stolt over

«Way to Zero»: Volkswagen presenterer veikart for klimanøytral mobilitet30.4.2021 11:11:28 CEST | Pressemelding

På en første «Way to Zero»-konferanse presenterte Volkswagen konkrete planer for å redusere karbonutslippene fra selskapet og produktene. Målet er å være et karbonnøytralt selskap senest innen 2050. En ny, intern milepæl er å kutte CO2-utslippene per bil i Europa med 40 % innen 2030, noe som er en klar overoppnåelse av gruppens mål om 30 % reduksjon fra 2018-nivå. Resultatet er at en gjennomsnittlig Volkswagen vil slippe ut 17 tonn mindre CO2.